Gå til innhold

HJELP! Skal fjerne livmor og vet ingenting

Anbefalte innlegg

lurer på så mangt

Oj, var hos legen i dag, og skal fjerne livmoren ganske snart. Har hatt smertefulle blødninger hver eneste dag i ett år nå.

Gleder meg veldig til å få fjernet "dritten", men fikk ingen informasjon om noen ting. Ble så "satt ut" at jeg ikke fikk spurt om noe heller...

Kan noen hjelpe med svar på noen av spørsmålene mine? Hvordan gjøres inngrepet, hvor lenge må jeg være på sykehuset, blir jeg sykemeldt etterpå, vil jeg slutte helt å blø, og er det noen bivirkninger? Håper noen kan svare meg...

Fortsetter under...

Hei

Du skriver ikke hvor gammel du er eller om det kun er livmoren du skal fjerne,men jeg fikk fjernet livmor,livmorhals og eggstokker for snart 2 år siden,jeg hadde forferdelige smerter gjennom flere år pga sammenvoksninger etter et keisersnitt,jeg så fram til å bli kvitt smertene,men hadde jeg visst hvilke konsekvenser det ville fått så vet jeg faktisk ikke om jeg hadde valgt denne løsningen,mitt sexliv er fullstendig ødelagt,alt som heter lyst er borte,spurte legen som foretok inngrepet om det ville få noen betydning for samlivet,jeg hadde hørt på forhånd av noen venninner at livmorhalsen burde stå igjen fordi den hadde betydning for sexlivet,tok dette opp med legen som sa at det var bare tull og anbefalte meg å fjerne alt så slapp jeg årlige celleprøver osv.Nå er jeg ganske fortvilet,vet ikke hvem jeg skal rådføre meg med,er det noe hjelp å få osv,har lest at det er det mannlige hormonet testosteron som fremmer "lysten" og at dette blir produsert i eggstokkene,men hva når eggstokkene er borte?

Håper for din skyld at det bare er livmoren som skal fjernes,tror ikke det vil få noen betydning.Har også lest at livmoren kan fjernes vaginalt hvis den ikke er så stor,ellers må den fjernes gjennom buken,jeg lå på sykehus i 4-5 dager,måtte være forsiktig i 2-3 mnd,med løft osv.var sykemeldt ca 10 uker.

Håper at andre som har fjernet ALT ksn komme med noen erfaringer,blir litt provosert når legene ikke opplyser om hva som faktisk kan bli resultatet av en slik operasjon,har en følelse av at det bare er menns sviktende ereksjon som er gjenstand for all forskning.har ikke lest noe særlig om kvinners manglende lyst etter sånne inngrep

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...