Gå til innhold

Har jeg ødelagt Millet-jakka mi?

Anbefalte innlegg

Gjest hjelp med dun?

Jeg syns det stod 30 grader maskinvask, selv om det var et "liggende åttetall" over symbolet. Så jeg putta i maskin og vasket på ullprogram med bare bittelitt sentrifugering. Med et par joggesko i samme vask, så det skulle slå litt og ikke dunene skulle klumpe seg. Men nå HAR dunene klumpet seg, og jakka er ikke så fin lenger. Tørker den nå liggende, for jeg har ikke trommel. Hvordan skal jeg gjøre så den blir fin igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208589-har-jeg-%C3%B8delagt-millet-jakka-mi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tull og tøys

Du kan ikke vaske dun med mindre du har tørketrommel! Det er tørkingen som er den kritiske fasen, ikke vasken. Er redd jakka er ødelagt ja. Når duna tørker i en klump er den nok ødelagt.

Tull og tøys :-)

Vi var ikke mange som hadde tilgang til tørketrommel for 25 - 30 år siden, da Monqleèr (?) dunjakkene var topp moderne.

Da vasket mamma jakka mi i vaskemaskinen, så tørket hun den på vanlig måte, MEN hun ristet den veldig jevnlig gjennom hele tørkeprosessen.

*80-talls-flashback*

Finnes det Millet-jakker fortsatt? Dunjakker?

-*husker jakka jeg ikke fikk kjøpe*-

Selv den gang var det en forutsetning å bruke tørketrommel. Du kan prøve å tromle den litt nå, selv om den er tørr, kanskje dunene løser seg litt opp.

*80-talls-flashback*

Selv den gang var det en forutsetning å bruke tørketrommel. Du kan prøve å tromle den litt nå, selv om den er tørr, kanskje dunene løser seg litt opp.

Husker søstera mi fikk - i mintgrønn og rosa. Jeg fikk ikke :-(

(var egentlig ikke så moteopptatt...)

*80-talls-flashback*

Hehe....tenkte akkurat det samme som deg!

Husker jeg tjuvlånte kusinen min sin jakke, og oppdaget at hun hadde sigaretter i lommen, hun var noen år eldre enn meg og jeg var skikkelig sjokka...

Annonse

Du kan ikke vaske dun med mindre du har tørketrommel! Det er tørkingen som er den kritiske fasen, ikke vasken. Er redd jakka er ødelagt ja. Når duna tørker i en klump er den nok ødelagt.

Jeg har ikke trommel og har vasket dunjakker mange ganger uten at de har blitt ødelagt

Gjest nisssen

Tull og tøys :-)

Vi var ikke mange som hadde tilgang til tørketrommel for 25 - 30 år siden, da Monqleèr (?) dunjakkene var topp moderne.

Da vasket mamma jakka mi i vaskemaskinen, så tørket hun den på vanlig måte, MEN hun ristet den veldig jevnlig gjennom hele tørkeprosessen.

Vask den på nytt og bruk trommel så løsner dunen...

*80-talls-flashback*

Den kunne vært skrevet av meg;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...