Meg1365380063 Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 Jeg har en rekke tall jeg gjerne vil ha fram i et søylediagram. Hvordan stiller jeg opp tallene i excel, og hvordan får jeg konvertert det til tabeller og diagram? 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Skal vi se... Du kan ha tallene for seg selv på et ark eller synlig på samme ark som diagrammet. Skriv inn tallene under hverandre. Trykk på knappen som er oppe på linja...har mange små stolper...og heter "diagramveiviser". Der velger du diagramtype, og når den spør om "dataområde" så drar du over alt av tall du skal ha med. (har du tallene på første arket for.eks. så bare blar du om og drar over alle tallene der.) Du kan forandre utseende på diagram, farger, tykkelse på linjer, stolper mm. via dobbeltklikking på de aktuelle stedene på diagrammet, eller via valget "diagram" på linja de oppe. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.