june99 Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Jeg hadde sex med min partner i begynnelsen av denne syklusen, hvor vi avbrøt samleie. For å være sikker, tok jeg angrepillen dagen etter. Jeg bruker ingen fast prevensjon på grunn av dårlig toleranse for hormoner, og dette forholdet er nytt. Derfor bruker vi kondom, men igår var det et bittelite hull i kondomet etter samleie. Kunne ikke se noen spesiell lekkasje, og jeg er egentlig ganske sikker på at det ikke kan ha skjedd noen skade. Men utpå dagen igår begynte jeg å få moderate smerter nederst i magen, og litt luft i magen. Hva er sjansen for at jeg faktisk kan ha blitt gravid? Vil det få store konsekvenser dersom jeg tar ytterligere en angrepille i samme syklus, som det står i pakningen at man ikke skal? Eller er det andre logiske årsaker til magesmertene, som for eksempel bivirkninger fra den forrige? Jeg skal ha mensen om 8 dager iht syklus. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/209175-angrepillen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Angrepillen virker sannsynligvis ved at den utsetter eggløsning, en annen mulighet er at den hindrer sædcellene i å nå egget, og en siste mulighet er at slimhinnen i livmoren påvirkes og hindrer graviditet. Smertene du har kjent kan være eggløsning. Det er ikke vanlig at en meget tidlig graviditet gir slike symptomer. Angrepillen er ikke testet ut brukt mer enn en enkelt gang i en syklus. Så firmaet er forsiktige og fraråder, men jeg kan ikke se at det kan være noe i veien for å prøve. Du må regne med at din syklus endrer seg, hvordan er ikke godt å vite. Husk å bruke annen prevensjon til du får menstruasjon. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/209175-angrepillen/#findComment-1515664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.