inghav Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Jeg er en kvinne på 34 år,og mor til 2 barn.Har nå ønske om å få et 3.barn.Tok ut hormonspiralen,som jeg har hatt i 4 1/2 år,for 2 måneder siden.Problemet er at jeg nå har fått uregelmessig menstrasjonsyklus.Har hatt 4 såkalte menstrasjoner på 2 måneder,hvor syklusen er 17 dager,24 dager og 16 dager. 2.hver blødning er forskjellig fra de andre 2. Har da murring/smerter bak i nedre rygg og mage,og blødningene begynner med litt brunlig utflod før det øker på og varer i 2-3 dager.De 2 andre blødningene er vanlige menstrasjonsblødninger. Har alltid tidligere hatt en helt regelmessig menstrasjonssyklus på 27 dager,og har fort blitt gravid med begge barna. Hva skyldes disse blødningene og hvorfor kommer ikke syklusen i orden? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/209227-uregelmessige-bl%C3%B8dninger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Kan det være eggløsningsblødninger du har hatt i form av de små blødninger og menstruasjonsblødninger ved de ’vanlige’? Det er ikke så uvanlig. Du kan få det bekreftet ved å måle hormonet progesteron ca en uke etter den mindre blødningen. Progesteron er hormonet som dannes etter eggløsning. Du kan også bruke clear-plan for å se om blødningen faller sammen med eggløsning, sticks kan kjøpes på apoteket. Blødningen betyr ikke noe for om du kan bli gravid. De fruktbare dager en seks dager som avsluttes ved eggløsningen. Lykke til med forsøket på å bli gravid. Vennlig hilsen Mette H Moen PS Hvis en kvinne er mellom 20 og 30 år og har ubeskyttet samleie 3 ganger i uken er graviditetsratene: 1 måned: 30% 2 måneder: 45% 3 måneder: 55% 6 måneder: 65% 1 år: 80% 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/209227-uregelmessige-bl%C3%B8dninger/#findComment-1517622 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.