Freya Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Ikke lag risbollene for tidlig. Vi lager dem ett par dager før julaften. Vi oppbevarer dem i en høy julekakeboks i kald kjeller. 2 egg og 3ss Melis piskes til eggedosis. 1 plate mørk kokesjokolade og 1 pakke delfiafett smeltes i vannbad sammen og blandes i eggedosisen sammen med 3 ss fløte. Bland dette med 1 pakke puffet ris. Jeg bruker lokket på min tupperware kaketine når jeg rører dette sammen for du trenger en stor bolle. Bruk muffins papirformer å legg dem utover på ei bakeplate,fyll dem opp med risbollene og sett plata kaldt noen timer til sjokoladen har festa seg ellers blir det så mye kliss i kakeboksen. Takk for oppskriften! Blir vanskelig å vente helt til jul med å lage dette, tror jeg. Risboller er jo bare så godt... 0 Siter
Gjest midia Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Takk for oppskriften! Blir vanskelig å vente helt til jul med å lage dette, tror jeg. Risboller er jo bare så godt... Ja de er kjempegode. Lager du dem for tidlig så kan det hende de er muggen til jul. 0 Siter
Freya Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Ja de er kjempegode. Lager du dem for tidlig så kan det hende de er muggen til jul. Tror ikke de rekker å mugle. Tror nok heller faren er at de blir oppspist. 0 Siter
Melissa Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Takk for oppskriften! Blir vanskelig å vente helt til jul med å lage dette, tror jeg. Risboller er jo bare så godt... Risbollene er gode å fryse ned, så tar du dem bare opp noen timer før de skal spises :-) 0 Siter
Speak Skrevet 8. desember 2005 Skrevet 8. desember 2005 Men det har da aldri hett risboller heller da, negerboller er navnet der jeg kommer fra. Men det er vel lite politisk korrekt? ;o) Ja, etter en lengre diskusjon forsto jeg jo at man ikke skal si neger.... Ikke noe problem her ettersom vi kaller de risboller. Men om jeg lager de med en eller annen kornblanding får jeg da bruke navnet ditt. Politisk korrekt eller ikke.... 0 Siter
Gjest onsdag i dag Skrevet 8. desember 2005 Skrevet 8. desember 2005 Negerboller er noe annet. Det er vel kakao og havregryn og fett kanskje? Husker jeg har lagd sånne en gang eller to da jeg var mindre. Neida, som sagt så er det risboller vi kaller negerboller. Men du vet vel bedre enn meg hva VI kaller ting? *himler med øya* 0 Siter
Gjest onsdag i dag Skrevet 8. desember 2005 Skrevet 8. desember 2005 Vi har laget sånne som du kaller gammeldagse risboller og de smaker slett ikke bare fett! Goooode er de! ) Som sgat, noen liker sikkert smaken av fett. Barna liker nok andre varianter mye bedre. 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. desember 2005 Skrevet 8. desember 2005 Som sgat, noen liker sikkert smaken av fett. Barna liker nok andre varianter mye bedre. Og like mye som jeg vet hva dere kaller ting så vet du helt sikkert best hva mine unger liker... *Himler med øya tilbake* ;o) 0 Siter
Gjest onsdag i dag Skrevet 8. desember 2005 Skrevet 8. desember 2005 Og like mye som jeg vet hva dere kaller ting så vet du helt sikkert best hva mine unger liker... *Himler med øya tilbake* ;o) Men du har jo ikke engang prøvd? Du bare VET at de kun liker mammas fettboller? Litt latterlig da, men du må vel forsvare dine ting... Det er ikke min oppfinnelse med litt bedre boller da, jeg bare formidler det jeg, siden jeg har sett veldig bra respons. Ingen fare å prøve nye ting, faktisk! 0 Siter
Gjest torsdag i dag Skrevet 8. desember 2005 Skrevet 8. desember 2005 Men det har da aldri hett risboller heller da, negerboller er navnet der jeg kommer fra. Men det er vel lite politisk korrekt? ;o) Negerboller er kokosboller uten kokos, altså sjokoladeboller med skum inni. 0 Siter
Gemini Skrevet 8. desember 2005 Skrevet 8. desember 2005 Neida, som sagt så er det risboller vi kaller negerboller. Men du vet vel bedre enn meg hva VI kaller ting? *himler med øya* "Men du vet vel bedre enn meg hva VI kaller ting?" Og DU vet best hva som andre bør velge (risboller uten fett)... 0 Siter
Gjest onsdag i dag Skrevet 8. desember 2005 Skrevet 8. desember 2005 Negerboller er kokosboller uten kokos, altså sjokoladeboller med skum inni. Nei de heter jo sjokoladeboller de da vet du;o) 0 Siter
Gjest onsdag i dag Skrevet 8. desember 2005 Skrevet 8. desember 2005 "Men du vet vel bedre enn meg hva VI kaller ting?" Og DU vet best hva som andre bør velge (risboller uten fett)... Sier vel ikke at noen bør det jeg, men at det ikke kan skade å smake da mange faktisk liker de andre bedre. Mange er ganske motvillige til å prøve nye ting, litt rart, kanskje de er redd for å like dem? 0 Siter
Gjest torsdag i dag Skrevet 8. desember 2005 Skrevet 8. desember 2005 Nei de heter jo sjokoladeboller de da vet du;o) Jeg skrev at de tidligere ble kalt for negerboller. Og det ble de der jeg er fra. 0 Siter
Gemini Skrevet 8. desember 2005 Skrevet 8. desember 2005 Sier vel ikke at noen bør det jeg, men at det ikke kan skade å smake da mange faktisk liker de andre bedre. Mange er ganske motvillige til å prøve nye ting, litt rart, kanskje de er redd for å like dem? Eller kanskje de bare er lei spydige svar fra sånne som deg? 0 Siter
Gjest onsdag i dag Skrevet 8. desember 2005 Skrevet 8. desember 2005 Eller kanskje de bare er lei spydige svar fra sånne som deg? Ja, for det var jo jeg som begynte med å være spydig... hehe... 0 Siter
Gemini Skrevet 8. desember 2005 Skrevet 8. desember 2005 Ja, for det var jo jeg som begynte med å være spydig... hehe... Ja 0 Siter
Gjest onsdag i dag Skrevet 8. desember 2005 Skrevet 8. desember 2005 Ja Javel. Som du vil boss. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.