Gå til innhold

Risboller (puffet ris)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke lag risbollene for tidlig.

Vi lager dem ett par dager før julaften.

Vi oppbevarer dem i en høy julekakeboks i kald kjeller.

2 egg og 3ss Melis piskes til eggedosis.

1 plate mørk kokesjokolade og 1 pakke delfiafett smeltes i vannbad sammen og blandes i eggedosisen sammen med 3 ss fløte.

Bland dette med 1 pakke puffet ris.

Jeg bruker lokket på min tupperware kaketine når jeg rører dette sammen for du trenger en stor bolle.

Bruk muffins papirformer å legg dem utover på ei bakeplate,fyll dem opp med risbollene og sett plata kaldt noen timer til sjokoladen har festa seg ellers blir det så mye kliss i kakeboksen.

Takk for oppskriften! :)

Blir vanskelig å vente helt til jul med å lage dette, tror jeg. Risboller er jo bare så godt... :)

Fortsetter under...

Skrevet

Blir vanskelig å vente helt til jul med å lage dette, tror jeg. Risboller er jo bare så godt... :)

Ja de er kjempegode. Lager du dem for tidlig så kan det hende de er muggen til jul.

Skrevet

Ja de er kjempegode. Lager du dem for tidlig så kan det hende de er muggen til jul.

Tror ikke de rekker å mugle. Tror nok heller faren er at de blir oppspist. :)

Skrevet

Risbollene er gode å fryse ned, så tar du dem bare opp noen timer før de skal spises :-)

Skrevet

Men det har da aldri hett risboller heller da, negerboller er navnet der jeg kommer fra. Men det er vel lite politisk korrekt? ;o)

Ja, etter en lengre diskusjon forsto jeg jo at man ikke skal si neger....

Ikke noe problem her ettersom vi kaller de risboller. Men om jeg lager de med en eller annen kornblanding får jeg da bruke navnet ditt. Politisk korrekt eller ikke....

Gjest onsdag i dag
Skrevet

Negerboller er noe annet. Det er vel kakao og havregryn og fett kanskje? Husker jeg har lagd sånne en gang eller to da jeg var mindre.

Neida, som sagt så er det risboller vi kaller negerboller. Men du vet vel bedre enn meg hva VI kaller ting? *himler med øya*

Annonse

Gjest onsdag i dag
Skrevet

Vi har laget sånne som du kaller gammeldagse risboller og de smaker slett ikke bare fett! Goooode er de! :o)

Som sgat, noen liker sikkert smaken av fett. Barna liker nok andre varianter mye bedre.

Skrevet

Som sgat, noen liker sikkert smaken av fett. Barna liker nok andre varianter mye bedre.

Og like mye som jeg vet hva dere kaller ting så vet du helt sikkert best hva mine unger liker... *Himler med øya tilbake* ;o)

Gjest onsdag i dag
Skrevet

Og like mye som jeg vet hva dere kaller ting så vet du helt sikkert best hva mine unger liker... *Himler med øya tilbake* ;o)

Men du har jo ikke engang prøvd? Du bare VET at de kun liker mammas fettboller? Litt latterlig da, men du må vel forsvare dine ting... Det er ikke min oppfinnelse med litt bedre boller da, jeg bare formidler det jeg, siden jeg har sett veldig bra respons. Ingen fare å prøve nye ting, faktisk!

Gjest torsdag i dag
Skrevet

Men det har da aldri hett risboller heller da, negerboller er navnet der jeg kommer fra. Men det er vel lite politisk korrekt? ;o)

Negerboller er kokosboller uten kokos, altså sjokoladeboller med skum inni.

Skrevet

Neida, som sagt så er det risboller vi kaller negerboller. Men du vet vel bedre enn meg hva VI kaller ting? *himler med øya*

"Men du vet vel bedre enn meg hva VI kaller ting?"

Og DU vet best hva som andre bør velge (risboller uten fett)...

Gjest onsdag i dag
Skrevet

Negerboller er kokosboller uten kokos, altså sjokoladeboller med skum inni.

Nei de heter jo sjokoladeboller de da vet du;o)

Gjest onsdag i dag
Skrevet

"Men du vet vel bedre enn meg hva VI kaller ting?"

Og DU vet best hva som andre bør velge (risboller uten fett)...

Sier vel ikke at noen bør det jeg, men at det ikke kan skade å smake da mange faktisk liker de andre bedre. Mange er ganske motvillige til å prøve nye ting, litt rart, kanskje de er redd for å like dem?

Annonse

Gjest torsdag i dag
Skrevet

Nei de heter jo sjokoladeboller de da vet du;o)

Jeg skrev at de tidligere ble kalt for negerboller.

Og det ble de der jeg er fra.

Skrevet

Sier vel ikke at noen bør det jeg, men at det ikke kan skade å smake da mange faktisk liker de andre bedre. Mange er ganske motvillige til å prøve nye ting, litt rart, kanskje de er redd for å like dem?

Eller kanskje de bare er lei spydige svar fra sånne som deg?

Gjest onsdag i dag
Skrevet

Eller kanskje de bare er lei spydige svar fra sånne som deg?

Ja, for det var jo jeg som begynte med å være spydig... hehe...

Skrevet

Ja, for det var jo jeg som begynte med å være spydig... hehe...

Ja

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...