vict Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Jeg er en dame på 37 år som har de siste to årene fått en mengde føflekker. Det beg på lårene,så leggene,mage og rygg. På et område på 10x10 cm på lårene har jeg fått 25 føflekker.Jeg er kjempe fortvilet.Vil ikke lenger ta av meg på sommeren,alle bemerker føflekkene.Har vært hos en lite interessert hudlege som lurte på om jeg hadde geopard/leopard syndrom, men slo det fra seg.Ingen mer informasjon! Hva skal jeg gjøre? Jeg har lys hud, norsk hud. Tar ikke solarium, er forsiktig med sol. har brukt selvbruningskrem på bena de tre siste årene.Er det noe som kan stoppe dette? Er det noe som kan fjerne disse? Har i løpet av den siste måneden fått mange på brystet. Hva skjer egentlig i huden når man får en føflekk. Hva skal jeg gjøre? Hilsen Vict. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/209324-eksplosjon-av-f%C3%B8flekker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per Helsing, hudspesialist Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Hei, dette høres spesielt ut, og jeg synes du skal insistere på en sjekk hos hudlege på en av landets hudavdelinger. Det er spesielt at det oppstår mange pigmenterte lesjoner i løpet av kort tid, og du er i det minste berettiget en vurdering på type pigmentert forandring og hvordan dette skal følges opp, eventuelt behandles (ikke alltid lett). Hva angår LEOPARD syndromet er dette sjeldent og pigmenteringen oppstår som regel før 30-40 års alder. Det finnes flere muligheter fra normale føflekker, leverflekker, til noe vi kaller Leser-Trelat, som egentlig ikke er føflekker med brune fortykkelser av hornhuden. Snakk med fastlegen din og be om en henvisning til hudavdeling. Der er mage hudleger samlet, og flere hoder tenker bedre enn ett... Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/209324-eksplosjon-av-f%C3%B8flekker/#findComment-1521505 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.