Gå til innhold

Hva slags dyr får man pinnekjøtt av?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Skrevet

I prinsippet hvilket som helst dyr.

Men jeg er mer skeptisk til familieribbe eller barnemeny.

Skrevet

Nettopp, var det jeg trodde! Takk! ;-)

Ingen årsak, bare glad jeg kunne hjelpe.

Skrevet

Ser at de aller fleste her svarer sau, og det er jo ikke direkte feil selv om det mye oftere er lam.

(Får dekker helt :o).)

Men Klara Q har det beste svaret!

Annonse

Skrevet

Ser at de aller fleste her svarer sau, og det er jo ikke direkte feil selv om det mye oftere er lam.

Lam er vel også sau?

Ordbok: "1 drøvtygger med langt, krøllet hår av slekten Ovis, særlig om hunndyret, jf *søye"

Sier ingenting om at sauen må være voksen for å være en sau.

Skrevet

*bukker og neier pent*

Skrevet

Lam er vel også sau?

Ordbok: "1 drøvtygger med langt, krøllet hår av slekten Ovis, særlig om hunndyret, jf *søye"

Sier ingenting om at sauen må være voksen for å være en sau.

Eu key da. Men likevel så skiller vi jo mellom et ikke utvokst og utvokst dyr ofte, og det er lammet (den uutvokste sauen) vi som oftest lager pinnekjøtt av.

(Selv om det også finnes av sau - som ikke er så godt, spør du meg.)

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...