Gå til innhold

Billig bensin på fredager, eller er jeg på villspor?

Anbefalte innlegg

Jeg har for lenge siden begynt å fylle full tank på fredager/lørdager enten jeg har halv eller hel tank. Før var det underbevisst tror jeg, for nå ser jeg at bensinen er opptil en krone billigere fredager i f t mandager.

Kan det være mulig at jeg har rett i at prisene er lavere i helgene?

Fortsetter under...

Gjest Ulvinnen Lurulf

Her er bensinen billigst mandag morgen. Den er dyrest på mandag formiddag. Bensinprisene gjør gjerne et hopp på en krone eller to sånn ca i 9-10 tiden.

Om jeg ikke orker å stå i bensinkø i morgen-rushet, så er bensinen nesten like billig søndag kveld.

Her er bensinen billigst mandag morgen. Den er dyrest på mandag formiddag. Bensinprisene gjør gjerne et hopp på en krone eller to sånn ca i 9-10 tiden.

Om jeg ikke orker å stå i bensinkø i morgen-rushet, så er bensinen nesten like billig søndag kveld.

Betjeningen på Shell sa de bytter pris fredag ettermiddag og mandag morgen.

Hvorfor akkurat da?

Annonse

Her endres prisen stort sett flere ganger om dagen. Hver dag.

Priskrig kaller de det vel.:)

Jeg fylte i dag til 9,50, mens på mandag var det 10,44 samme sted.

Jeg tror at hver gang jag har fylt fredag så er det 0,50- 1 kr pr liter dyrere på mandag, og jeg ser 3-4 stasjoner på veien pr dag.

Jeg fylte i dag til 9,50, mens på mandag var det 10,44 samme sted.

Jeg tror at hver gang jag har fylt fredag så er det 0,50- 1 kr pr liter dyrere på mandag, og jeg ser 3-4 stasjoner på veien pr dag.

Ja, men det kan jo hende at et var enda et par kroner billigere på søndag? :)

Jeg fylte for 7,15 sist søndag. Ok, det var diesel da, men bensinen kostet også under 7,50.

Annonse

Her jeg bor er den billigst mandag og dyrest fredag. Forskjell på ca 1 krone.

Hvorfor er det slik?

Kanskje for å hindre effektive prissammenligninger?

Det er ikke så greit å sammenligne priser som skifter så fort, og de kan jo fort endre politikken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...