Gå til innhold

Hvor lenge skal en ha kjent en person før man vet at det er den rette?

Anbefalte innlegg

Gjest Den eneste ene

en veninne går med gifteplaner. Hun og kjæresten har vært sammen i litt over et år og hun tenker på å fri. Jeg spurte hvordan hun kunne vite at Han var den riktige og hun sa "Det er bare sånn man vet".

Kan man vite at det er ekte kjærlighet etter et år? Eller er det nettopp etter et år at forelskelsen gir seg og det går over i kjærlighet?

vil man føle det samme etter tre år og fem år?

Hvor lang tid tok det før dere visste at Han/Hun var den rette?

og er dere fremdeles sammen i dag?

Fortsetter under...

Gjest fornuft og følelser

Jeg for min del tror det er litt naiv å gå rundt å tro at det er en eneste person som er Den Rette, hvis det er det du spør om. (Men du verden så mange Feile personer det finns for en!)

Jeg tror det er mer snakk om at det er en og annen person man kan bli veldig glad i OG synes at man passer godt sammen med, både fornuftsmessig og slik man føler det.

Og i løpet av et års tid kan man nok ha hatt nok hverdager sammen til at man har funnet ut av dette. Men det er klart at ofte vil "forelskelse" dempe seg etter 2-3 år. Det er helt normalt det, og ingen grunn til å gå ut av et forhold av den grunn! Da er det viktig at man har nok felles til at man trives godt sammen og har et godt vennskap, å bygge videre på.

Jeg for min del tror det er litt naiv å gå rundt å tro at det er en eneste person som er Den Rette, hvis det er det du spør om. (Men du verden så mange Feile personer det finns for en!)

Jeg tror det er mer snakk om at det er en og annen person man kan bli veldig glad i OG synes at man passer godt sammen med, både fornuftsmessig og slik man føler det.

Og i løpet av et års tid kan man nok ha hatt nok hverdager sammen til at man har funnet ut av dette. Men det er klart at ofte vil "forelskelse" dempe seg etter 2-3 år. Det er helt normalt det, og ingen grunn til å gå ut av et forhold av den grunn! Da er det viktig at man har nok felles til at man trives godt sammen og har et godt vennskap, å bygge videre på.

Veldig godt skrevet! jeg tror at det finnes flere man kunne ha blitt så glad i at en ville dele livet med dem - men kjærlighet handler også om vilke - vilje til å velge å være glad i den samme etter flere år.

Vi ble sammen da vi var 19 og 20, forlovet oss etter ett år. Giftet oss to år etter det, og har nå vært gift i 11 år. Vi har våre oppturer og nedturer, men er trygge på hverandre og elsker hverandre.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...