Gå til innhold

Øvelser for bak/lår

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Et alternativ:

Kjøp stor treningsball, legg deg strak oppå ballen akkurat der du finner balanse, støtt hendene i gulvet foran ballen og løft beina opp.

Jo lenger bakpå du klarer å ligge jo mer tar det på bakside lår/rumpe. Havner du med tyngden på armene vil det ta mer på korsrygg.

Du klarer ihvertfall 10*3 rep.

ShitDiddelyDo

Det er umulig å punktforbrenne fett. Altså bør du kjøre en eller annen form for utholdenhetstrening. Sykling, stepping, jogging, sånn epilepse-maskin (eller hva det nå heter), eller lignende.

For musklene på baksiden av lårene finnes det en rekke apparater på de fleste treningssteder.

Men er det fettet du vil bli kvitt er det kosthold og forbrenningstrening som er tingen.

Gjest Anna Belinda

Det er umulig å punktforbrenne fett. Altså bør du kjøre en eller annen form for utholdenhetstrening. Sykling, stepping, jogging, sånn epilepse-maskin (eller hva det nå heter), eller lignende.

For musklene på baksiden av lårene finnes det en rekke apparater på de fleste treningssteder.

Men er det fettet du vil bli kvitt er det kosthold og forbrenningstrening som er tingen.

Var redd for det..Da er det vel bare å sette igang med joggingen.

Annonse

Gjest Anna Belinda

Pilates kan være effektivt!

Har alltid hatt lyst til å prøve det, og yoga. Men det finnes ikke noe tilbud om sånt her. Har forstått det sånn at man bør ha en som veileder de første gangene for å få gjort øvelsene riktig. Eller kan man greit lære seg dette etter video/dvd?

Har alltid hatt lyst til å prøve det, og yoga. Men det finnes ikke noe tilbud om sånt her. Har forstått det sånn at man bør ha en som veileder de første gangene for å få gjort øvelsene riktig. Eller kan man greit lære seg dette etter video/dvd?

Jeg kjøpte videoen fra TV-shop og prøvde så godt jeg kunne å gjøre øvelsene. I starten trente jeg ca tre ganger i uka (20 min pr gang) og merka bedring utrolig kjapt. Jeg har bl.a. blitt mykere i kroppen i tillegg til at jeg merket at jeg fikk strammet inn både her og der :-)

Et alternativ:

Kjøp stor treningsball, legg deg strak oppå ballen akkurat der du finner balanse, støtt hendene i gulvet foran ballen og løft beina opp.

Jo lenger bakpå du klarer å ligge jo mer tar det på bakside lår/rumpe. Havner du med tyngden på armene vil det ta mer på korsrygg.

Du klarer ihvertfall 10*3 rep.

Et annet alternativ: en gang i året må jeg ta alle kjøkkenhyllene og alt dillet og dallet og nødvendighetene som står på dem. De blir feite og støvete, trass i damphette over ovnen.

Jeg er 1.63 høy og når ikke mye der jeg står, så jeg må opp på krakkene. Opp og ned. Opp og ned. Opp og ned. Av og til med veldig tunge ting i henda.

Dagen etter er jeg så støl i rompa og bak på lårene at jeg nesten ikke kan gå.

:)

Et annet alternativ: en gang i året må jeg ta alle kjøkkenhyllene og alt dillet og dallet og nødvendighetene som står på dem. De blir feite og støvete, trass i damphette over ovnen.

Jeg er 1.63 høy og når ikke mye der jeg står, så jeg må opp på krakkene. Opp og ned. Opp og ned. Opp og ned. Av og til med veldig tunge ting i henda.

Dagen etter er jeg så støl i rompa og bak på lårene at jeg nesten ikke kan gå.

:)

Hehehe, ja man kan også ta kjøkkenhyllevask tre ganger i uka:D

Trapper/step er supert for rumpa ja:)

Det samme er øvelsen utfall der man tar står oppreist, tar så et steg frem med en fot så dypt at bakerste kne nesten berører bakken. Dette gjør man ørtn ganger på hvert bein.

Jeg gjorde det i går, og som vanlig kjenner jeg svært lite mens jeg gjør det, blir bare sliten helt på slutten etter 20*3 rep. Men i dag....Å du røde helvete:/

Var redd for det..Da er det vel bare å sette igang med joggingen.

Sykling er også er godt alternativt, hvor du samtidig trener lår- og rumpemusklene godt. Og vær nå ikke redd for å få litt tydelig rumpe og lår - det er altfor mange kvinner som er livredde for at rumpa og lårene skal synes :-)

"............................................"

Sykling er også er godt alternativt, hvor du samtidig trener lår- og rumpemusklene godt. Og vær nå ikke redd for å få litt tydelig rumpe og lår - det er altfor mange kvinner som er livredde for at rumpa og lårene skal synes :-)

Er sykling god trening for rumpe og lår?

Sykler ca 15 min. som oppvarming til treninga mi, men synes kun jeg kjenner det litt i låret, på fremsiden over kneet...

Er sykling god trening for rumpe og lår?

Sykler ca 15 min. som oppvarming til treninga mi, men synes kun jeg kjenner det litt i låret, på fremsiden over kneet...

Lett sykling som oppvarming utgjør ikke store treningen for musklene. Men spinning, f.eks, er noe annet. Man må ha en viss belasning for å trene musklene.

"............................................."

Annonse

Gjest Anna Belinda

Hehe..No problem! Er jo derfor jeg vil trene rumpa! ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...