Gå til innhold

Hovne ben på flyreise

Anbefalte innlegg

Jeg var på reise til Tyrkia i sommer,På hjemmreisen hovnet beina veldig opp(elefantfoter)meget ubehageligog vondt.

Jeg skal på tur igjen til Spania i januar og lurer på om dette kan sje igjen.Kan jeg forebygge med noe eller gjøre noe for å unngå dette og er dette farlig for meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209728-hovne-ben-p%C3%A5-flyreise/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det anbefales iallfall at du beveger deg (gå i midtgangen) i den grad det er mulig i et fly med liten plass. Eller sitte med beinet høyt. (Heller ikke så enkelt)

Ellers har jeg hørt om støttestrømper, som kan holde hevelse tilbake.

Du kunne kanskje spørre hos en bandagist, om det er noen i nærheten av der du bor.

*s*

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er vanskelig (og litt ansvarsløst) å forsøke å stille diagnose på noe som kan være en alvorlig sak. Min første tanke er om ikke du hadde en sk. dyp venetrombose. Dette forekommer kanskje ikke ofte, men allikevevel ofte nok at det er en kjent sammenheng, etter eller som føælge av lenger flyreise. Er dette tilfelle bør du ta forebyggende tiltak,, f. eks. bruke elastisk strømpe under reisen, drikke mye veske, evt. bruke blodfortynennde midler. Men jeg synes at denne diagnosen bør stilles etter en undersøkelse og ikke bare på grunnlag av en meget overflatisk beskrivelsed. Søk råd av din fastlege!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...