Gå til innhold

Kan alt. beh. hjelpe mot bipolar lidelse?

Anbefalte innlegg

Gjest Aina E

Siden dette er en kjemisk "feil" og ingen infeksjon av noe slag...

Kan man da få immunforsvaret til å bygge opp en normal "hjernebark" igjen???

Eller har dere andre forslag?

Har minimal lyst til å begynne på orfiril eller lithium.

Jeg er ikke av "værstingene".

Det verste jeg har gjort i en manisk periode, var å hive møblene ut og innrede huset til "kinesisk leilighet".

Ganske latterlig når man tenker etter... Syns jeg ser oss (meg, gubben og to unger) i 10 stive kuldegrader, sitter på gulvene og spiser nudler med pinner. Med furupanel på veggene og fyr i peisen.

Det er faktisk depresjonene som er verst. Akkurat for øyeblikket føler jeg meg bortimot normal, med innslag av kreativitet i form av tiltakslyst og arbeidsånd.

Er det noen som helst slags mulighet for at jeg kan bruke alternativ medisin som behandling i stedet for kjemiske preparater??

Mvh.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20973-kan-alt-beh-hjelpe-mot-bipolar-lidelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Aina E.

Bruk av sporstoffet lithium er den mest effektive behandlingsform jeg kjenner til. Den er jo ganske naturlig og sammenlignbar med andre former for mineralterapi. Da lithium i feil doser kan være skadelig bør du gå ofte til kontroll for å sjekke blodverdiene. Ved riktig dosering er lithium svært lite skadelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...