Gå til innhold

Hva løser opp pølser i avløpet ?

Anbefalte innlegg

Som tidligere nevnt har ungene kastet opp over alle støvleskaft i kveld...

Mye av "dette" var pølser fra dagens koselige grilling i Dyreparken (pølser som nå ikke gir like gode assosiasjoner...)

Laken og dynetrekk ble skylt i vasken på vaskerommet før de ble lagt i vaskemaskin

Vasken er nå TETT !!

Jeg har nå prøvd med:

- Salmiakk

- Klor

- Domestos Fresh

- Alfa Laval Håndrens

Men....vasken er like tett, ingen av mine midler løser opp de halv-fordøyde pølsebitene...

Og IKKE be meg skru opp rørene... BUERK.!!

Fortsetter under...

hare1365380455

Ifølge nevnte rørlegger kan Plumbo reagere med det som skal løses opp slik at det dannes knallharde propper som kan tette rørene....for evig!

Så da kunne du fått "steinpølser" i rørene? Hihi....;) Du får åpne opp og ta på deg plasthansker, og ta opp ting mens du bare ser sånn halvveis....

Annonse

Ifølge nevnte rørlegger kan Plumbo reagere med det som skal løses opp slik at det dannes knallharde propper som kan tette rørene....for evig!

Hvis det er potte tett der kan det ende som en propp med plumbo. Jeg bruker som regel ta sjansen og det har gått bra hittil, men jeg bruker det ikke dersom det er total stillstand heller.

Uansett, jeg tror du må skru.

Kaustisk soda eller Plumbo. Det løser opp fett og organiske stoffer.

Bruk hansker og vernebriller og følg oppskriften. Får du sprut i øyet, så vil du ønske inderlig at du hadde brukt briller mens du hopper som en frosk rundt huset og hyler. På legevakta er det bare kjeft å få da.

Ellers kan du bruke gardinspiral, klosettpumpe eller et spesielt tilbehør til trykkvasker.

Å skru av vannlåsen er nok det beste.

Plumbo har vi ikke.. Og det er fordi en rørlegger sa til min mann en gang: IKKE bruk Plumbo!

FLYTENDE Plumbo regnes visst for å være safe ifølge rørleggernaboen. Det er den derre klumpegreia man ikke skal bruke.

Ellers funker ofte den flytende guffa fra Mr Muscle. I oransj kanne.

Du skal absolutt ikke blande salmiakk og klorin. Nå er det gjort denne gang,men ikke gjør det igjen *rister strengt med pekefingeren*

Jeg ville ikke slått Plumbo oppi salmiakk og klorin-blandingen. Jeg aner ikke hva slags gass du får ut av det. Plumbo avgir en guffen gass i seg selv.

Da sitter du igjen med den tøffe varianten: skru opp røret og fisk :-((

Men til en annen gang: du må ta opp gæørret før det renner ned i sluken. Selv om det er guffent, er det fort gjort og du slipper å pøse masse kjemikalier ut i avløpssystemet. Du er i tillegg helt sikker på at rørende ikke går tett. Det enkle er ofte det beste :-)

Prøv med sånn kaffetrakter-rens -det inneholder litt natriumhydroksyd (Plumpbo)

Hell oppi pulveret - og la det få virke en stund - før du FORSIKTIG tilsetter litt vann og lar stå litt til.

Når man skal blande slikt pulver med vann er det greit å huske følgende huskeregel _ -selv om Plumbo ikke er syre;

Syre i vann - går an

Vann i syre - er UHYRE!

Så klash aldri vann oppi pulver eller kosnentrerte stoffer - det skal være omvendt :)

kjemiker'n

Hvis det er potte tett der kan det ende som en propp med plumbo. Jeg bruker som regel ta sjansen og det har gått bra hittil, men jeg bruker det ikke dersom det er total stillstand heller.

Uansett, jeg tror du må skru.

Ja Plumbo forsteiner seg - jeg ville blandet den ut til en væske først og tilsatt litt og litt og latt det få stå en stund.

Annonse

Prøv med sånn kaffetrakter-rens -det inneholder litt natriumhydroksyd (Plumpbo)

Hell oppi pulveret - og la det få virke en stund - før du FORSIKTIG tilsetter litt vann og lar stå litt til.

Når man skal blande slikt pulver med vann er det greit å huske følgende huskeregel _ -selv om Plumbo ikke er syre;

Syre i vann - går an

Vann i syre - er UHYRE!

Så klash aldri vann oppi pulver eller kosnentrerte stoffer - det skal være omvendt :)

kjemiker'n

Kaffetrakter-rens? Er det noe alle husmødre burde ha tilgjengelig:-) ?

Tenker jeg stikker bort og kjøper Plumbo, flytende, og prøver med det.

Nå har jeg ikke hatt så tette rør som deg, men jeg sverger til Mr. Muscle avløpsåpner. Flytende gel, oransje flaske, fås i dagligvaren.

Hell i avløpet, la det stå en halvtime og pøs på med en liter eller to med kokende vann og vips! :o)

Nå har jeg ikke hatt så tette rør som deg, men jeg sverger til Mr. Muscle avløpsåpner. Flytende gel, oransje flaske, fås i dagligvaren.

Hell i avløpet, la det stå en halvtime og pøs på med en liter eller to med kokende vann og vips! :o)

OK. Kanskje jeg skal gi den en sjanse før Plumboen.

Fysj, så grusomt det er med oppast!

Kaustisk soda eller Plumbo. Det løser opp fett og organiske stoffer.

Bruk hansker og vernebriller og følg oppskriften. Får du sprut i øyet, så vil du ønske inderlig at du hadde brukt briller mens du hopper som en frosk rundt huset og hyler. På legevakta er det bare kjeft å få da.

Ellers kan du bruke gardinspiral, klosettpumpe eller et spesielt tilbehør til trykkvasker.

Å skru av vannlåsen er nok det beste.

Har verken gardinspiral, klosettpumpe eller et spesielt tilbehør til trykkvasker...

Prøver den derre Mr. Muscle saken til lillemus og en til her først.

Har liten lyst til en tur på legevakta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...