Gå til innhold

Noen gode råd?

Gjest så lei meg nå : (

Anbefalte innlegg

Gjest så lei meg nå : (
Skrevet

Jeg må bite i det sure eplet å ta turen til sosialkontoret i morgen, sliter for tiden veldig økonomisk og får ikke hjulene til å gå rundt.

Gruer meg som bare det, og dette er siste utvei, men jeg aner ikke hva jeg skal si, eller hvordan jeg skal legge frem saken!

Har noen av dere noen gode råd å komme med?

Har et lite barn som jeg er alene om, visst det det er av betydning.

På forhånd takk!

mvh

Skrevet

Trenger ikke si så mye. Har du bestilt time? Hvis ikke får du nok bestilt timen og utlevert skjema.

Noen kommuner bruker ikke timer dersom saken er enkel, men tar imot skjema og dokumentasjon og kaller inn dersom det blir nødvendig.

Denne er særskilt for oslo men kan være til hjelp over alt: http://home.c2i.net/afo-oslo/bruker.html

Er ikke stort annet å si enn saken som den er, rett ut. Du skal ikke trenge bukke eller skrape, kun holde deg til fakta.

Skrevet

Det er bedre å gå dit enn å ikke gjøre det. Har selv ikke vært der, men ser at mange går dit. Jeg kan ikke skjønne annet enn at du får hjelp. Ta med deg regninger, evt regnskapet ditt! Og et bilde av barnet ditt..hvis du ikke tar det med. Se det positive med dette, du tar ansvar for situasjonen,å gir ikke blaffen. Lykke til! kom med et hint her om hvordan det gikk da.

Gjest har også måttet gå dit
Skrevet

Vet ikke akkurat hva du trenger støtte til, men det er lurt å ta med kopier av alt du tjener, alle utgiftene dine (husleie, og evt husleiekontrakt osv). Dette kommer de uansett til å spørre etter, siden det er på bakgrunn av dette de evt bevilger penger. Så om du tar det med første gangen går saken din raskere gjennom systemet.

Vis at du har kontroll på økonomien din, bare at akkurat nå kom det en kneik. Jo mere ryddig og ordentlig du klarer å fremstå, jo mere behjelpelig er de.

Håper du får et hyggelig menneske som tar din sak. Har mye å si det også..

Skrevet

Trenger ikke si så mye. Har du bestilt time? Hvis ikke får du nok bestilt timen og utlevert skjema.

Noen kommuner bruker ikke timer dersom saken er enkel, men tar imot skjema og dokumentasjon og kaller inn dersom det blir nødvendig.

Denne er særskilt for oslo men kan være til hjelp over alt: http://home.c2i.net/afo-oslo/bruker.html

Er ikke stort annet å si enn saken som den er, rett ut. Du skal ikke trenge bukke eller skrape, kun holde deg til fakta.

Det der var jo et kjempegodt hjelpemiddel, vil jeg tro.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...