Gå til innhold

elveblest/stress

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er vanlig å få elveblest av stress. Får forfedelig klør om natta, det forsvinner som regel utover morgenen. Hovner også opp i leppa og rundt øynene. Dette hovner opp i løpet av få minutter. Kløen på resten av kroppen arter seg som vabler som er røde rundt selve vablen. Spesielt armer og føtter er værst. Kan jo nevne at jeg bruker alt av såpe og vaskemidler som er sensitive, lactacyd o.l.

Har også ny madrass, så det er neppe småkryp som plager meg. + at da hadde jeg vel ikke hovnet opp i ansiktet...

Vet ikke om noen matvarer jeg er allergisk mot, men det siste halve året har jeg vært veldig sliten og slapp. Mye mas på jobb og er nok inne i en litt slitsom periode rent mentalt.

Noen som kan hjelpe meg?

Har bestilt time hos lege, men er redd de ikke kan hjelpe meg særlig...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210425-elvebleststress/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanlig at elveblest oppstår som allergi eller i perioder hvor immunforsvaret er nedsatt, særlig etter virusinfeksjoner (mest hos småbarn). Ellers kan elveblest oppstå ifm. nervøse påkjenninger, noe som kanskje er mest nærliggende hos deg....? Har du forsøkt antihistaminer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210425-elvebleststress/#findComment-1530087
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...