Gå til innhold

Når skal jeg flå tunga..?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg så for meg at du skulle gjennomgå en eller annen obskur operasjon i munnen!

*puster lettet ut*

Lykke til med de småekle juleforberedelsene:-)

Hehe...selv i disse juletider, fikk jeg også noen ubehagelige assosiasjoner før jeg skjønte hva innlegget dreide seg om ;-)

Oi... har den ikke kokt alt for lenge!?

Etter hva jeg kan se rundt omkring så skal den vel flås etter ca 45 minutter, og deretter koke i 3-4 timer, eller til den er mør (kommer an på størrelsen).

Forresten.. regner med at det er oksetunge du koker...?

Annonse

Oi... har den ikke kokt alt for lenge!?

Etter hva jeg kan se rundt omkring så skal den vel flås etter ca 45 minutter, og deretter koke i 3-4 timer, eller til den er mør (kommer an på størrelsen).

Forresten.. regner med at det er oksetunge du koker...?

Oi - da må jeg snart flå'n? Det kom ut blodvann, men koking etter flåing rimer jo!

Annonse

Hva med å skifte navn på matvarene så vi slipper å vite hva vi spiser?...*s*

For min del spiser jeg faktisk heller tunge av et eller annet dyr, enn pølser!;-(

Pølsene aner man jo ikke hva inneholder! gubben vet det, sier han, og shan spiser _aldri_ annet enn pølser fra Gilde, hvis han _må_ spise det i det hele tatt!

Det tar tid, ja. Jeg har mest erfaring med sauetunge, og selv det tar flere timer.

Du skal flå mens den er varm, ellers kan det feste seg igjen.

Hvor får du tak i sauetunge? Sammen med smalahåvet?

Da jeg flådde saue- og geitehoder i min barndom, flådde vi de før de ble kokt.

Hvor får du tak i sauetunge? Sammen med smalahåvet?

Da jeg flådde saue- og geitehoder i min barndom, flådde vi de før de ble kokt.

Pleide å kjøpe to hele, levende sauer hver høst, av familie som har gård.

Det er nemlig ikke lov å selge slakt selv lenger - alt skal til slakteriet. Men levende dyr er lov, og så slaktet vi dem selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...