Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er mor til 2 barn, yngste er 7 mnd. 3 dager etter siste samleie med min mann fikk jeg kløe, svie, litt klumpete beige utflod samt røde hevelser i underlivet. Har fått satt inn hormonspiral for ca 2 mnd siden. Hva kan dette være? Sopp eller kjønnssykdom? Dette er plagsomt, hvilke forhåndsregler bør jeg ta i forhold til mann og barn?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210625-kl%C3%B8e-og-utflod-i-underlivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan høres ut som sopp. Prøv Canesten (uten resept på apotek). Hvis dette ikke hjelper kan du jo ta en tur til legen.

Sopp kan smitte, så for sikkerhets skyld kan mannen din smøre seg også. Samleie frister vel ikke akkurat nå.. Ellers trenger du ikke ta noen spesielle forholdsregler.

Mette Moen, Gynekolog

Utfra beskrivelsen lyder det som du har fått sopp. Det har neppe sammenhang med spiralen, og det er ikke en tilstand som overføres seksuelt, men noe som alle kan få. På apoteket kan du kjøpe f.eks, Canesten stikkpiller til å innføre i skjeden og krem til å smøre rundt skjedeinngangen for å lindre kløen. Hvis din mann ikke har symptomer, skal han ikke behandles. Det betyr ikke noe for ditt barn, det smitter ikke. Hvis det ikke blir bedre etter behandling i en uke, bør du få en sjekk.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Mette Moen, Gynekolog

Kan høres ut som sopp. Prøv Canesten (uten resept på apotek). Hvis dette ikke hjelper kan du jo ta en tur til legen.

Sopp kan smitte, så for sikkerhets skyld kan mannen din smøre seg også. Samleie frister vel ikke akkurat nå.. Ellers trenger du ikke ta noen spesielle forholdsregler.

Collett skrier at mannen skal ha behandling. Det skal han bare ved symptomer, sopp smitter ikke fra mann til kvinne.

Hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...