Gå til innhold

Er alltid ulykkelig jeg...

Gjest påjaktetterlykken

Anbefalte innlegg

Gjest påjaktetterlykken

Hele livet har jeg slitt med å være fornøyd med livet, det har vært så mye forstyrrelser og uro rundt meg til å kunne få utvikle noen lykkefølelser.

De gangene jeg husker at jeg hadde noen lykkefølelser var det alltid noen som kom og sleit dem istykker igjen. Husker hvor deilig det var å føle seg lykkelig, harmonisk, glad og ikke minst fri. Sist gang jeg følte det var jeg rundt 12-13 år gammel, nå er jeg 33 og er blitt konstant på vakt for 'lykketyvene' hele tiden at jeg ikke lenger klarer å kjenne meg lykkelig, få roen. Det er som jeg er i et slags forsvarsmodus hele tiden og det stenger for lykken.

Jeg er på evig jakt etter lykken, men finner den aldri!!? Er DU lykkelig, hva gjør deg lykkelig? Kanskje noen har noen tips til en skadeskudd sjel som jeg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210712-er-alltid-ulykkelig-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lykkeforskeren

"veien til lykke er ikke å følge veien til lykke" russisk visdomsord

uten at jeg kjenner deg noe særlig (tror jeg da) så tenker jeg at du kanskje har blitt for fokusert på at du skal være lykkelig, og jo mer du fokuserer på det jo vanskeligere blir det. for lykke er ikke noe som kan skapes. Lykke er bare noe som kommer... og som forsvinner igjen.

Vanskelig å gi noen råd i din situasjon. Men hva liker du å gjøre? Den livssituasjonen eller arbeidssituasjonen du har nå, har du valgt dette selv, eller har på en måte blitt pådyttet deg?

Tenk litt over hva DU ønsker deg. Kan noe av dette gjøres noe med?. Ikke still krav til deg selv om at du MÅ føle deg lykkelig, da tror jeg man bare føler seg ulykkelig.

aksepter at lykke er noe som kommer og går. Man kan ikke være lykkelig bestandig. Men tenk over om du har det nogenlunde bra med deg selv.

og la lykken kommer når den kommer..

Nils Håvard Dahl, psykiater

Kanskje det er noe feil med forventningne dine?

De færreste er vel lykkelige storparten av tiden.

Om en stort sett har det ok, innimellom har det riktig hyggelig og er inspirert og en en av og til er lykkelig, da tror jeg ikke en kan forvente mer :-)

Har følt på det samme,alltid ulykkelig.Når man er barn er man prisgitt sin lykke,men som voksen kan man skape den selv.

En klok person sa til meg en gang"Lykken kommer ikke rekendes på en fjøl,den må du skape selv".Forstår det!

Men det er jo ikke alltid så lett heller,tankene,uroen,angsten...og denne verden vi lever i gjør jo sitt for å trykke folk ned.

Men lykken er kanskje å sette pris på de små tingene,vi er jo bare her på jorden et lite øyeblikk.Tenk på sangen"de nære ting",den sier mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...