angina1365380934 Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Jeg er en mann på 51 år som har hatt utblokking for 3 år siden. Det er nå påvist en liten innsnevring i liten gren til høyre ventrikkel,p.g.a av åra er så tynn går det ikke an å utblokke denne. Av medisiner er jeg foreskrevet: 40 mg pravastatin, 75 mg albye E annenhver dag og 50 mg monoket. Jeg ble anbefalt av en naturterapeut å forsøke en kur med EDTA, noe jeg er litt skeptisk til, men likevel kunne tenkt meg å prøve. Mitt spørsmål er derfor hva du mener om dette - sett i forhold til de medisinene jeg tar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210843-angina-kur-med-edta/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 I utgangspunktet er det tidlig å få tette årer i en alder av 51 år så noe bør definitivt gjøres! Dine medisiner er etter beste skolemedisinske oppskrift og disse bør du fortsette med. EDTA er forkortelse for et kjemisk stoff som virker som en kelator, dvs det binder tungmetaller og mineraler på en slik måte at de kan fjernes fra kroppen. Tilhengerne av behandlingen mener at også kalk fra åreveggene bindes slik at disse blir mykere når kalken fjernes fra åreveggen. I Norge er det kun enkelte leger som driver med denne behandlingen, det er fler i Danmark og særlig mange i USA. Det er blitt gjort undersøkelser som synes å bekrefte at det er en positiv effekt og det er gjort undersøkelser som viser det motsatte. Strengt vitenskapelig kan man derfor ikke konkludere at behandlingen har effekt. Det finnes likevel mange pasienter som mener de er blitt betydelig hjulpet. Mitt råd til pasienter er at de i første omgang forsøker egenbehandling før de vurderer noe annet. Blant virksomme substanser kan nevnes omega 3 fettsyrer (6 gram daglig) antioksidanter i form av vitamin A,C,E, selen, sink, folat,B3 og B6. Dessuten naturlige antioksydanter i form av frukt og grønt 7-9 ganger daglig. Alt dette kan utmerket kombineres med medisiner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210843-angina-kur-med-edta/#findComment-1534880 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.