Gå til innhold

NHD, trenger en leges kunnskap?

Anbefalte innlegg

Hei.

27-årig jente med søvn, spise og konsentrasjonsproblemer. Har prøvd aurorix og fontex uten hjelp - går nå i kognetiv terapi hos en psykiater.

Behandler nekter å gi meg tbl som imovane og valium pga av at jeg er såpass ung og faren for avhengighet, og det at det ikke vil være jeg som mestrer, men tbl fortjeneste. Jeg er imidlertid uenig i dette, spesielt nå i julehøytiden, hvor alt tårner seg opp....

Så til spm - behandler har skrevet ut truxal, og som en nødløsning vurderer jeg å prøve det. Dog, jeg bruker fast zantac 300mg og p-piller og leste i felleskatalogen at dette ikke var bra...

1. Kan jeg bruke truxal?

2. Anbefaler du truxal for nevnte problemer? (trodde dette var ein gammel medisin, med mange bivirkninger...)

3. Gir den vektøkning?

Veldig glad for svar:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211037-nhd-trenger-en-leges-kunnskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...