Gå til innhold

Hjelp til bruk av ipod nano

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe - må jo google, har ikke ipod sjøl, dessverre... :-)

Det var gjennomsiktig. ;)

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

21

• ShitDiddelyDo

9

• Gemini

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg holder på å bli småsprø av dette her. Hvordan i all verden får jeg overført musikken jeg nylig la inn?

Absolutt alt jeg har i biblioteket er jo haket av, slik at da jeg kjørte oppdatering (denne skulle visst ikke vøre automatisk, men manuell) så ble hele sulamitten overført til ipoden igjen. Også det jeg før i dag fjernet.

Hvorfor er alt haket av? Må jeg gå gjennom hele jævla lista og hake vekk alle sanger jeg har fra før og alle jeg ikke vil ha, før jeg oppdaterer??

Arrrrggg.. og plutselig står ipoden som "ikke tilkoblet", selv om den nettopp var det, og jeg verken har matet den ut eller dratt ut ledningen.

OG hvorfor kan jeg ikke trykke på ipoden mens den står tilkoblet, så jeg kan sjekke hva som er overført? (Vet det skal stå på PCskjermen, men sånn for å dobbletsjekke...)

Ikke pill på tastene på iPoden når det står "ikke koble fra". *streng*

Forsøk å koble fra iPoden, for så å koble til igjen, og se om den kommer opp i menyen til venstre.

Når dette er gjort, høyreklikk og oppdater.

Skrevet

Forsøk å koble fra iPoden, for så å koble til igjen, og se om den kommer opp i menyen til venstre.

Hm, jeg skjønte ikke "høyreklikk". Hva skal jeg høyreklikke på?

Skrevet

glem det, skjønte det :-)

Skrevet

Hm, jeg skjønte ikke "høyreklikk". Hva skal jeg høyreklikke på?

På ikonet "mijs iPod" i menyen til venstre. Dersom ikonet komemr opp, dah! ;)

Skrevet

glem det, skjønte det :-)

Hihi! :) Jeg er visst ingen stor pedagog. ;)

Skrevet

Hihi! :) Jeg er visst ingen stor pedagog. ;)

Jeg er suupertakknemlig for all hjelp jeg asså! :-)

Begynner å bli skikkelig firkanta i øynene her, så det får bli med ett siste spørsmål: hvorfor er enkelte spor i biblioteket merket med et grått utropstegn?

Skrevet

Jeg er suupertakknemlig for all hjelp jeg asså! :-)

Begynner å bli skikkelig firkanta i øynene her, så det får bli med ett siste spørsmål: hvorfor er enkelte spor i biblioteket merket med et grått utropstegn?

Pga at sporet til fila er forsvunnet, slik sdd forklarte over her. Det er ihvertfall sånn hos meg, og jeg har heller ikke skjønt hvorfor. Dvs jeg skjønte at de forsvant, men ikke hvor og hvorfor! ;)

Skrevet

"Forsøk å koble fra iPoden, for så å koble til igjen, og se om den kommer opp i menyen til venstre."

Fikk denne beskjeden da jeg endret innstillinger til manuell; ipoden må da også mates ut manuelt for hver gang. Det betyr visst at man ikke skal koble til og fra ledningen i hytt og gevær..?

Skrevet

"Forsøk å koble fra iPoden, for så å koble til igjen, og se om den kommer opp i menyen til venstre."

Fikk denne beskjeden da jeg endret innstillinger til manuell; ipoden må da også mates ut manuelt for hver gang. Det betyr visst at man ikke skal koble til og fra ledningen i hytt og gevær..?

Hakke peiling. Jeg har aldri hatt det problemet.

Skrevet

Pga at sporet til fila er forsvunnet, slik sdd forklarte over her. Det er ihvertfall sånn hos meg, og jeg har heller ikke skjønt hvorfor. Dvs jeg skjønte at de forsvant, men ikke hvor og hvorfor! ;)

Ganske tullete å ha iTunes som standard musikkspillingsprogram, med andre ord...?

Skrevet

Ganske tullete å ha iTunes som standard musikkspillingsprogram, med andre ord...?

Eh...kanskje? Har i grunnen ikke tenkt over det før. *flirer*

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg holder på å bli småsprø av dette her. Hvordan i all verden får jeg overført musikken jeg nylig la inn?

Absolutt alt jeg har i biblioteket er jo haket av, slik at da jeg kjørte oppdatering (denne skulle visst ikke vøre automatisk, men manuell) så ble hele sulamitten overført til ipoden igjen. Også det jeg før i dag fjernet.

Hvorfor er alt haket av? Må jeg gå gjennom hele jævla lista og hake vekk alle sanger jeg har fra før og alle jeg ikke vil ha, før jeg oppdaterer??

Arrrrggg.. og plutselig står ipoden som "ikke tilkoblet", selv om den nettopp var det, og jeg verken har matet den ut eller dratt ut ledningen.

OG hvorfor kan jeg ikke trykke på ipoden mens den står tilkoblet, så jeg kan sjekke hva som er overført? (Vet det skal stå på PCskjermen, men sånn for å dobbletsjekke...)

Hvorfor kobler du ikke over til at filene blir automatisk overført så fort du kobler til spilleren?

I så fall er det veldig enkelt.

1. Legg musikken over i Itunes.

2. Plugg i spilleren.

Da går alt av seg selv, og alt du ser i Itunes blir overført til Ipoden.

Det kunne ikke vært enklere.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Aaaahhhhh, er det DERFOR.....? :D *been there, done it*

Hver gang jeg kjøper en elektronisk duppeditt, f.eks. en Ipod, leser jeg alt jeg kan om den i diverse tester og den slags, så det der visste jeg heldigvis om. :)

Fikk min nye Ipod i går. En svart, nydelig 30 gb videosak. Kommer ikke til å bruke videoen (hva faen skal man med det?), men den er nydelig, og nå har jeg mer enn 27 gb musikk på den. :)

Skrevet

Hver gang jeg kjøper en elektronisk duppeditt, f.eks. en Ipod, leser jeg alt jeg kan om den i diverse tester og den slags, så det der visste jeg heldigvis om. :)

Fikk min nye Ipod i går. En svart, nydelig 30 gb videosak. Kommer ikke til å bruke videoen (hva faen skal man med det?), men den er nydelig, og nå har jeg mer enn 27 gb musikk på den. :)

Grattis med nye vidunderet! :)

Jeg hater bruksanvisninger o.l. og leser dem aldri. Jævla dumt, men jeg lærer aldri. Jeg skjønte at jeg hadde driti meg ut da masse musikk forsvant fra biblioteket, men rakk ikke gjøre noe med det. Og jeg hadde oppdatert alt inn på iPoden, så det lå ihvertfall der.

Jeg har foreløpig ikke klart å fylle opp mer enn 5 gb på min. Men har ennå ikke hatt tid til å sette meg ned et par timer med den. Har den bare på jobben, og har lagt inn litt musikk når jeg har hatt tid. Hadde egentlig tenkt å gjøre det i juleferien, men så knela cd rom'en på laptopen hjemme, og jeg fikk ikke lagt inn softwaren. :(

Skrevet

Hvorfor kobler du ikke over til at filene blir automatisk overført så fort du kobler til spilleren?

I så fall er det veldig enkelt.

1. Legg musikken over i Itunes.

2. Plugg i spilleren.

Da går alt av seg selv, og alt du ser i Itunes blir overført til Ipoden.

Det kunne ikke vært enklere.

Men hun ville jo ikke legge inn alt, det var jo hele poenget. ;)

Dessuten kan det hende hun ikke har mer enn 2 gb å gå på. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Grattis med nye vidunderet! :)

Jeg hater bruksanvisninger o.l. og leser dem aldri. Jævla dumt, men jeg lærer aldri. Jeg skjønte at jeg hadde driti meg ut da masse musikk forsvant fra biblioteket, men rakk ikke gjøre noe med det. Og jeg hadde oppdatert alt inn på iPoden, så det lå ihvertfall der.

Jeg har foreløpig ikke klart å fylle opp mer enn 5 gb på min. Men har ennå ikke hatt tid til å sette meg ned et par timer med den. Har den bare på jobben, og har lagt inn litt musikk når jeg har hatt tid. Hadde egentlig tenkt å gjøre det i juleferien, men så knela cd rom'en på laptopen hjemme, og jeg fikk ikke lagt inn softwaren. :(

Nå er Ipoden så til de grader enkel i bruk at man ikke trenger å lese bruksanvisninger, og jeg leser heller aldri noe sånt.

Men tester og den slags sluker jeg, og da får man jo vite det mest relevante.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men hun ville jo ikke legge inn alt, det var jo hele poenget. ;)

Dessuten kan det hende hun ikke har mer enn 2 gb å gå på. :)

Da er det jo bare å ikke overføre mer enn 2 gb til Itunes. Det står nederst på Itunes hvor mye musikk som ligger der.

Skrevet

Da er det jo bare å ikke overføre mer enn 2 gb til Itunes. Det står nederst på Itunes hvor mye musikk som ligger der.

Jepp. Poenget mitt var at hun kanskje ville velge litt med omhu hva som skulle ligge inne der. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jepp. Poenget mitt var at hun kanskje ville velge litt med omhu hva som skulle ligge inne der. :)

Men det er jo bare å ha en en greit organisert musikkmappe på pc-en, og så gå inn på den og legge til det hun vil ha på Ipoden.

Veldig enkelt, og uhyre praktisk. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...