Gå til innhold

Hjelp til bruk av ipod nano

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hun ville jo ikke legge inn alt, det var jo hele poenget. ;)

Dessuten kan det hende hun ikke har mer enn 2 gb å gå på. :)

2? Pøh! Har da 4, må vite! ;-)

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

21

• ShitDiddelyDo

9

• Gemini

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvorfor kobler du ikke over til at filene blir automatisk overført så fort du kobler til spilleren?

I så fall er det veldig enkelt.

1. Legg musikken over i Itunes.

2. Plugg i spilleren.

Da går alt av seg selv, og alt du ser i Itunes blir overført til Ipoden.

Det kunne ikke vært enklere.

Fordi atte jeg ikke alltid vil ha alle de 13 sporene fra en CD over på ipoden. Kun dem jeg liker best :-)

Men tror kanskje jeg skjønner det nå - med en gang jeg har overført en CD til ipoden så flytter jeg musikfilene fra iTunes over i min musikk. Dermed vil de ikke legges inn på ipoden nok en gang når jeg neste gang oppdaterer automatisk.

Var det riktig?

Og dermed er det ganske upraktisk med iTunes som standard musikkavspillingsprogram, eller hva..?

Nei, nå MÅ jeg i seng! Denne småbarnsmoren er ikke tilregnelig etter halv 11 på kvelden! :-)

Skrevet

Nå er Ipoden så til de grader enkel i bruk at man ikke trenger å lese bruksanvisninger, og jeg leser heller aldri noe sånt.

Men tester og den slags sluker jeg, og da får man jo vite det mest relevante.

Kan man ikke overføre filer til ipod'en med windows' filbehandler?

På min supersimple lille mp3-spiller så kan jeg i alle fall det, spilleren kommer opp som "removable disk" nedenfor harddiskene mine i filbehandleren, og så kan jeg bare klippe og lime fra my music-mappen.

Tror også jeg kan gjøre det på andre måter. Men "min" måte er kanskje mer tungvint når man har spillere med x antall GB kapasitet, og ikke bare noen få MB.

Skrevet

Fordi atte jeg ikke alltid vil ha alle de 13 sporene fra en CD over på ipoden. Kun dem jeg liker best :-)

Men tror kanskje jeg skjønner det nå - med en gang jeg har overført en CD til ipoden så flytter jeg musikfilene fra iTunes over i min musikk. Dermed vil de ikke legges inn på ipoden nok en gang når jeg neste gang oppdaterer automatisk.

Var det riktig?

Og dermed er det ganske upraktisk med iTunes som standard musikkavspillingsprogram, eller hva..?

Nei, nå MÅ jeg i seng! Denne småbarnsmoren er ikke tilregnelig etter halv 11 på kvelden! :-)

" Nei, nå MÅ jeg i seng! Denne småbarnsmoren er ikke tilregnelig etter halv 11 på kvelden! :-) "

Urutinert. ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Var det riktig?

Ja, det er ganske korrekt.

Men det går fint an å bruke Itunes som standard musikkavspillingsprogram. Jeg bruker det som det. Men nå har jeg også litt bedre plass enn deg, så jeg har det meste av musikken min der inne. Hvis jeg vil høre på noe jeg ikke har på Itunes, legger jeg det bare til, og sletter det senere dersom jeg ikke vil ha det inn på Ipoden.

Men nå må det sies at jeg aldri bruker pc-en til å spille av musikk, så det der er egentlig ikke noe problem for meg. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Kan man ikke overføre filer til ipod'en med windows' filbehandler?

På min supersimple lille mp3-spiller så kan jeg i alle fall det, spilleren kommer opp som "removable disk" nedenfor harddiskene mine i filbehandleren, og så kan jeg bare klippe og lime fra my music-mappen.

Tror også jeg kan gjøre det på andre måter. Men "min" måte er kanskje mer tungvint når man har spillere med x antall GB kapasitet, og ikke bare noen få MB.

Ipod er ganske avhengig av Itunes. Du kan bruke Ipoden som HD, slik du beskriver, men du kan ikke legge inn musikk på den. Du kan lagre filer og den slags, som på en hvilken som helst annen flyttbar disk, men det gjelder ikke musikken.

Der må du bruke Itunes (eller andre programmer som også lar seg bruke).

Skrevet

Ipod er ganske avhengig av Itunes. Du kan bruke Ipoden som HD, slik du beskriver, men du kan ikke legge inn musikk på den. Du kan lagre filer og den slags, som på en hvilken som helst annen flyttbar disk, men det gjelder ikke musikken.

Der må du bruke Itunes (eller andre programmer som også lar seg bruke).

OK, greit å vite. Var egentlig slik jeg trodde det var også. Men Creative-spillerne tror jeg funker slik jeg beskrev.

ShitDiddelyDo
Skrevet

OK, greit å vite. Var egentlig slik jeg trodde det var også. Men Creative-spillerne tror jeg funker slik jeg beskrev.

Ja, en del andre spillere fungerer sånn.

Skrevet

" Nei, nå MÅ jeg i seng! Denne småbarnsmoren er ikke tilregnelig etter halv 11 på kvelden! :-) "

Urutinert. ;)

Døh, ikke bli frekk nå!! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...