sølvet Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Min sønn 26/2-92:vekt 28.kg høyde 135cm. Stram nakke og problem med å løfte hodet fra han var liten.Gikk 10mnd gammel.Normal lengde og vekt da. Har hele oppveksten sakket etter i høyde og vekt. Er svak og stram i musklaturen.Har liten muskelmasse.Har liten eksplosiv styrke men er veldig utholdende og tar seg fort inn igjen etter anstrengelser.2-3 timer i fjellet gå fint.Eller 10 timer i slalombakken. Flink finmotorisk,og teoretisk. Spiser greit men er vannvittig følsom på smak i mat. Tar multivitamin/mineral omega3 kapsel.Gym på skolen er vanskelig.(svak og mager.)Han er aldrig syk, men har ofte litt sår i munnvikene.Hadde acetonluk fra ånden av og til da han var mindre.Kaster av og til opp etter frokost.(kvalm) Hvorfor vokser han lite ? Hvorfor er han så mager ?Hvorfor øker ikke muskelmassen ? Diagnose en eller annen muskelsykdom. Tilbud muskelbiopsi som vi takket nei til.Hvilken prøver bør han ta ?Blod,urin,avføring,hår,spytt.Hvilke stoffer må sjekkes.? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212580-liten-og-lett/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meridianen Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Det er litt innviklet å forklare, så jeg ber deg om å sjekke tarm -allergier mm. Sårene i munnvikene kan være tegn fra bukspyttkjertelen. .. Problemer her kan gi smitte feffekt til muskler og kvalme. Jeg ville tatt med barnet til en naturterapaut som driver med bioressonans. Terapauten kan måle energimengden og allergier, og samtidig behandle dette uten vondt for barnet. Kun et stikk i fingeren for en dråpe blod. Jeg ønsker dere lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212580-liten-og-lett/#findComment-1552286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Vi bruker vanligvis standardkurver for å beregne vekst og utvikling. Det er fordi vi skal kunne plukke ut personer som trenger ekstra utredning og oppfølging. I tilfellet med din sønn kan man vurdere utredning både mht muskelsykdom (selv om det ikke virker som han har økt trettbarhet) eller annen sykdom. En matvareintoleranse (f.eks. cøliaki) vil kunne føre til at tarmen tar opp for lite protein som resulterer i liten muskelmasse. Ulike stoffskiftesykdommer vil også gi liknende symptomer. Acetonlukt fra munnen kan komme fra såkalte ketonlegemer, som dannes når kroppen har for lite karbohydrat og forbrenner eget fett. Vi kan merke det blant annet hos diabetikere og personer med lavt næringsinntak. I dette tilfelle vil jeg anbefale en spesialistutredning hos for eksempel en barnelege, med undersøkelse av ernæringstilstand (protein, vitaminer, mineraler og sporstoffer), stoffskifteprøver, blodsukkerundersøkelser og ikke minst matvareintoleranse. Det er viktig å få gjort dette snart, slik at han kan ta igjen en del av det tapte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212580-liten-og-lett/#findComment-1559460 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.