Gå til innhold

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Masse av mine muntlige såkalte morsomheter er ettersleng av oppvekst i stor familie der vi sa mye sånt. Så klarer jeg ikke å lære det av meg, det smetter inn og ofte er det dumt og iblant skjønner ingen det, fordi "vitsen" ligger langt tilbake i tid og til og med vi i familien har glemt hvorfor vi begynte å si det.

Eks. på gammel morsomhet (faren min) "Det går til Gud med de gamle bakere" (Det går tilbake med de gamle guder) og "When we married, you looked like a greec god, but now you look like a goddam greec".

Eks. på utsagn vi har glemt opprinnelsen til: "Å, jeg husker ikke hva det heter, si det du, Erling". Det er når vi har noe på tunga som vi ikke kommer på. Hvem Erling var? Det aner vi ikke! Men bestemora mi sa det, og hun var 92 da hun døde, så det ligger nok noe tilbake i tid, ja!

Og når sånt renner utav meg, så merker jeg det urolige blikket til fremmede, ja.

:o

*lol* Men det var jo morsomt! :-)

Skrevet

Tror du har helt rett. De gjør det for å være morsomme.

Det blir som "hytt og gevær".

Eller "å nyte sitt idiotum".

laguna1365380434
Skrevet

*bukker og nikker*

Det var jo veldig pent sagt :)

Det skal jeg ta med meg i retten, laguna sier at jeg ikke er til i misforstå - så når xxxxx ikke har skjønt at jeg har klaget på dette og dette og dette - da er det h*n som tar feil!

Så det så!

Ass!

:)

*lol* :-) du får bare fortelle dem det ass! Liksom.

Lykke til i retten da, håper det går fint!

:-)

Gjest Persille
Skrevet

*lol* :-) du får bare fortelle dem det ass! Liksom.

Lykke til i retten da, håper det går fint!

:-)

Takk :)

laguna1365380434
Skrevet

Men du derimot - er supergod på å skrive fengende :)

Uansett hvilket tema det er - så er det morsomt å lese det du skriver, og jeg får automatisk lyst til å lese resten og svare, selv om jeg ikke har interesse for temaet engang.

Vet bare om to til foruten deg som klarer det - og den ene er søsteren min :)

Tusen takk! Det var superhyggelig å høre! :-)

Nå ble jeg faktisk veldig glad, det er koselig å få høre at man fenger! :-) Takk!

Gjest LucySky
Skrevet

Eller "å nyte sitt idiotum".

Jeg var kjæreste med en i en familie, der de var veldig hekta på den boka med norlandshistorier, "Vett og uvett". De hadde masse tøysete uttrykk derfra.

Men kjæresten min, som var liten da (u)vanen med uttrykkene ble skapt, visste ikke alltid at det var tull. Han sa i fullt alvor som ung voksen "professoriske løsninger" og "å kaste blå hår i øynene på folk".

Jeg ble etter hvert en meget beskjemmet kjæreste.

(Men han var pen, og skrekkelig god til å kysse!)

Skrevet

Jeg fatter ikke hva som feiler folk som slenger om seg med den slags i hytt og gevær.

Det er definitivt en muffins når folk har så dårlig humor.

Sannsynligvis er det noe myndighetene tilsetter vannet, så gud og hermann enklere skal la seg påvirke.

Trust no one!

Ja, dem går sikkert for lut og lavt vann :)

Skrevet

Sånn er dolere! Drar inn kaker i enhver diskusjon.

Ja, jeg syns det var no vaffel over den fyren! :D

Skrevet

Jeg var kjæreste med en i en familie, der de var veldig hekta på den boka med norlandshistorier, "Vett og uvett". De hadde masse tøysete uttrykk derfra.

Men kjæresten min, som var liten da (u)vanen med uttrykkene ble skapt, visste ikke alltid at det var tull. Han sa i fullt alvor som ung voksen "professoriske løsninger" og "å kaste blå hår i øynene på folk".

Jeg ble etter hvert en meget beskjemmet kjæreste.

(Men han var pen, og skrekkelig god til å kysse!)

Og kanskje hadde han blått hår og lange øyne også? ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...