Gå til innhold

Anbefalte innlegg

ME og lignende sykdommer

Har hatt et par innlegg om denne lidelsen. Jeg har spurt om det finnes behandling eller legemidler/alternative midler (regner med at det forstås sånn i denne spalten), men får ikke svar eller reaksjon. Jeg kunne gjerne tenke meg å snakke om slike lidelser generelt også. Det ser ut for meg som at slike og relaterte sykdommer øker i våre dager? Kan dette stemme, og kan noen snakke med meg (og andre for den del) om det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21320-snakke-om-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære label.

Det finnes en egen forening for ME pasienter og sykdommen diskuteres flittig innen medisinen. Adressen er ME-foreningen Eiksvei 96 a, 1361 Østerås. Enkelte mener at kronisk tretthetssyndrom og postviralt tretthetssyndrom er synonyme begreper. Vi ser at det dukker opp nye symptomkomplekser med jevne mellomrom og dette må vi forvente ettersom samfunnet (og mikrobene) er under stadig forandring. Problemet er ofte at det tar tid å etablere diagnostiske verktøy som fanger opp de nye sykdommene og at det kan ta tid å utvikle nye behandlingsmetoder. Dette kan føre til at pasienter med disse lidelsene kan føle seg lite forstått og dårlig tatt vare på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21320-snakke-om-det/#findComment-92758
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...