Gå til innhold

Er det ikke det ene, så er det det andre :(


annegunn

Anbefalte innlegg

Nå begynner jeg å bli temmelig oppgitt her. Jeg har slitt med søvnløshet, hodepine og kvalme siden jeg ble gravid, og vært mye sykemeldt. Rett etter at jeg begynte å jobbe igjen fikk jeg vondt i halsen - og har hostet siden det.

Nå har magen begynt å gjøre vondt. Jeg trodde først at jeg hadde hostet så mye at magemusklene var blitt støle, de har ikke akkurat sin normale fasong for tiden, og har nok fått gjennomgå en del ekstra de siste par ukene. Men de siste dagene har jeg blitt verre, ikke bedre, og nå i helga har jeg hatt vondt når går, når jeg hoster og når jeg snur meg i senga. Mest nederst i magen, tror jeg, men hele magen gjør egentlig vondt. Og i dag har jeg begynt kjenne det i korsryggen også. Jeg bruker ikke korsryggen når jeg hoster - tror jeg ihvertfall :(

Så da er det noe annet, da. Og tanken på at det er begynnende bekkenløsning er selvfølgelig nær - selv om jeg ikke hadde noe snev overhodet med førstemann. Så hvordan kjennes egentlig det?

F&%2s drittsvangerskap... Jeg har sett fram til at kvalmen skulle gi seg og jeg skulle få litt energi igjen, men alltid er det noe, og jeg er omtrent helt på felgen. Forrige gang var jeg i full jobb til uke 32 - da ble jeg 50% sykemeldt fordi jeg var sliten og sov dårlig. Denne gangen har jeg omtrent ikke vært på jobb, er knall sliten allerede og er bare i uke 21 :( Tror ikke jeg er laget for å gå gravid jeg...

Skal til jordmor på tirsdag, og det skal bli spennende å høre hva hun sier. Jeg måtte bare få ut litt gruff i mellomtiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde langvarig lungebetennelse nå i høst. Hosta så jeg var støl i hele overkroppen. Jeg fikk også forstrekt en muskel e.l. i den ene sida, så jeg følte meg skikkelig mørbanka! Først etter fire-fem uker kom jeg meg til legen og fikk vite at det var lungebetennelse. Jeg kjenner mange som har hatt det denne vinteren. Kanskje du burde få sjekka det opp? (jeg hadde ikke vondt i brystet). Det er rimelig kjedelig å gå sånn, spesielt når man er gravid i tillegg :-(

Huff da, satser på at formen snart blir stigende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt i korsryggen kan utmerket godt være bekkenløsning. Jeg hadde smerter innimellom en tid og plutselig en dag sa det bare pang! og jeg klarte nesten ikke røre meg. Når jeg satt helt rolig kunne jeg kjenne den indre ringen i bekkenet, ikke smerte på en måte, men jeg kjente det godt.

Full sykemelding resten av svangerskapet, dette var først på mai, Snuppa ble født 13. august. Hadde ikke like vondt senere da, når jeg var hjemme og tok det med ro så holdt det smertene i sjakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... :-(

Det er kjedelig når svangerskapet skal bli sånn... Jeg kjenner meg igjen - jeg er også 100% sykemeldt igjen nå pga bekkenløsning og "slitenhetssyndrom". Men heldigvis er formen ganske bra sånn ellers - har så langt klart å holde meg unna forkjølelser/influensa og sånt.

Håper du snart blir bedre igjen sånn at du kan kose deg litt med magen og svangerskapet.

Klem fra en medsvangersvoren ;-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde langvarig lungebetennelse nå i høst. Hosta så jeg var støl i hele overkroppen. Jeg fikk også forstrekt en muskel e.l. i den ene sida, så jeg følte meg skikkelig mørbanka! Først etter fire-fem uker kom jeg meg til legen og fikk vite at det var lungebetennelse. Jeg kjenner mange som har hatt det denne vinteren. Kanskje du burde få sjekka det opp? (jeg hadde ikke vondt i brystet). Det er rimelig kjedelig å gå sånn, spesielt når man er gravid i tillegg :-(

Huff da, satser på at formen snart blir stigende!

Men burde jeg ikke merke noe mer da, annet enn hosten og det at jeg sliten? Sliten vet jeg jo hvorfor jeg er, lissom...

Jeg får ofte sånn ekkel langvarig irritasjonshoste etter en forkjølelse, så noe nytt er det heller ikke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff... :-(

Det er kjedelig når svangerskapet skal bli sånn... Jeg kjenner meg igjen - jeg er også 100% sykemeldt igjen nå pga bekkenløsning og "slitenhetssyndrom". Men heldigvis er formen ganske bra sånn ellers - har så langt klart å holde meg unna forkjølelser/influensa og sånt.

Håper du snart blir bedre igjen sånn at du kan kose deg litt med magen og svangerskapet.

Klem fra en medsvangersvoren ;-p

Jeg skal lissom jobbe fullt jeg nå da... Men jeg var hjemme to dager i forrige uke, pga hosten, og jeg ser jo at det her ikke går særlig mye lenger. Når man er så sliten at man ligger på sofaen og griner etter jobb er det på tide å revurdere...

Men magen er kul da :) Både pappaen og den kommende storesøsteren har selv fått kjenne at det er noen inni der :)

Fin vogn forresten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lissom jobbe fullt jeg nå da... Men jeg var hjemme to dager i forrige uke, pga hosten, og jeg ser jo at det her ikke går særlig mye lenger. Når man er så sliten at man ligger på sofaen og griner etter jobb er det på tide å revurdere...

Men magen er kul da :) Både pappaen og den kommende storesøsteren har selv fått kjenne at det er noen inni der :)

Fin vogn forresten :P

Da er det absolutt på tide å revurdere, ja.. Det er ingen skam å la kroppen bestemme litt, da.

Her sparker og buler det også og jeg koser meg :-)

Takk forresten ;-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det absolutt på tide å revurdere, ja.. Det er ingen skam å la kroppen bestemme litt, da.

Her sparker og buler det også og jeg koser meg :-)

Takk forresten ;-p

Jeg vet ikke om du fikk med deg konklusjonen på vogntråden jeg hadde på småbarn for en evighet siden, men vi har kjøpt en nesten kliss lik...

Eneste er at jeg trodde vi hadde fått 2004-modell, men vindtrekket er faktisk litt annerledes - den har kontrasstoffet i en flik ned på midten. Og så er de lommene på siden skrå. Trodde det var sånn i 2004 og forsvant i 2005...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om du fikk med deg konklusjonen på vogntråden jeg hadde på småbarn for en evighet siden, men vi har kjøpt en nesten kliss lik...

Eneste er at jeg trodde vi hadde fått 2004-modell, men vindtrekket er faktisk litt annerledes - den har kontrasstoffet i en flik ned på midten. Og så er de lommene på siden skrå. Trodde det var sånn i 2004 og forsvant i 2005...

Nei, fikk ikke med meg vogntråden, men bra valg da! ;-p

Hun vi kjøpte den av var ikke 100% sikker på om det var 2004 mod. eller ikke - de fikk den i gave i januar 2005.

Mener du at det er en 2005 mod?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh nei! :(

Jeg veit utmerket godt det meste om bekkenløsning, og det der hørtes ikke så veldig lovende ut...

Men selv om du skulle få det nå, er det faktisk mulig å bli bedre av det mot slutten av svangerskapet - det skjedde faktisk meg begge gangene. :)

Kanskje du skulle tatt en tur til reservelegen igjen?

Se om du synes det hjelper å sove med ei pute mellom knærne når du ligger på sida. Og skulle du eller noen bekjente ha en saccosekk på loftet, er dette kanskje det beste du kan få tak i.

*trøsteklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fikk ikke med meg vogntråden, men bra valg da! ;-p

Hun vi kjøpte den av var ikke 100% sikker på om det var 2004 mod. eller ikke - de fikk den i gave i januar 2005.

Mener du at det er en 2005 mod?

Jeg er ikke eksperten, men siden den ikke har pyntestoff i flik nedover vindtrekket har jeg mine mistanker...

Vi kjøpte vår på Simos lagersalg i slutten av november, 2500 for ny vogn. det er omtrent det de normalt går for på finn, brukt. Marineblå med blåmønstret stoff inni - med sauer - jentungen fikk velge blant de blå de hadde. De hadde svart vogn der også, men siden vi har mørk blå voksi etter jentungen var ikke det så veldig aktuelt,

Her er tråden min, ikke så veldig spennende men uansett:

http://www.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=2859284

(Det eneste som mangler nå er at du også drømmer om en OTH når dypvogna blir for liten...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh nei! :(

Jeg veit utmerket godt det meste om bekkenløsning, og det der hørtes ikke så veldig lovende ut...

Men selv om du skulle få det nå, er det faktisk mulig å bli bedre av det mot slutten av svangerskapet - det skjedde faktisk meg begge gangene. :)

Kanskje du skulle tatt en tur til reservelegen igjen?

Se om du synes det hjelper å sove med ei pute mellom knærne når du ligger på sida. Og skulle du eller noen bekjente ha en saccosekk på loftet, er dette kanskje det beste du kan få tak i.

*trøsteklem*

Uff, ikke si det da... Blæh...

Jeg tenkte jeg skulle vente til tirsdag og høre hva jordmora sier, men det har ant meg at det blir en tur på Volvat snart, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så festlig!

Det er forresten fullt mulig å bli sliten i korsryggen av å hoste mye, spesielt nå som du er gravid.

Er det? *håpefull*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det? *håpefull*

Jepps. Husk at korsryggen din er under større press nå enn når du ikke er gravid. Magemuskelene, som skal holde igjen under host og nys og bæring og ... er tøyet og er derfor også litt svakere enn vanlig.

Det er stor belastning for ryggen å hoste og nyse, men til vanlig og i en frisk kropp går det helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepps. Husk at korsryggen din er under større press nå enn når du ikke er gravid. Magemuskelene, som skal holde igjen under host og nys og bæring og ... er tøyet og er derfor også litt svakere enn vanlig.

Det er stor belastning for ryggen å hoste og nyse, men til vanlig og i en frisk kropp går det helt fint.

Men magen er ikka akkurat stor heller da - knapt synlig under (vintertøy, med mindre man vet om det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men magen er ikka akkurat stor heller da - knapt synlig under (vintertøy, med mindre man vet om det :(

Men likevel er magemusklene tøyd vettu. Tøyd og slitne etter mye hosting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke eksperten, men siden den ikke har pyntestoff i flik nedover vindtrekket har jeg mine mistanker...

Vi kjøpte vår på Simos lagersalg i slutten av november, 2500 for ny vogn. det er omtrent det de normalt går for på finn, brukt. Marineblå med blåmønstret stoff inni - med sauer - jentungen fikk velge blant de blå de hadde. De hadde svart vogn der også, men siden vi har mørk blå voksi etter jentungen var ikke det så veldig aktuelt,

Her er tråden min, ikke så veldig spennende men uansett:

http://www.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=2859284

(Det eneste som mangler nå er at du også drømmer om en OTH når dypvogna blir for liten...)

Hehe, sportsvogn har jeg ikke hatt ork til å se på enda :-p (Selv om jeg har siklet litt på denne da... http://home.online.no/~stigvest/artimages/SE04.jpg )

Skulle gjerne visst hva slags modell Simo-vogna er... Tenkte å sende en mail til Simo og spørre jeg, men det var ikke akkurat lett å oppdrive verken noen hjemmeside eller mail-adresse til dem!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, sportsvogn har jeg ikke hatt ork til å se på enda :-p (Selv om jeg har siklet litt på denne da... http://home.online.no/~stigvest/artimages/SE04.jpg )

Skulle gjerne visst hva slags modell Simo-vogna er... Tenkte å sende en mail til Simo og spørre jeg, men det var ikke akkurat lett å oppdrive verken noen hjemmeside eller mail-adresse til dem!?

Det der er jo en OTH da... Viste den fargen gubben tidligere i dag :P

flyfly har sånn - den er knallgod å trille med det svingbare forhjulet. For jentungen også, og det er et argument for oss...

Når det gjelder årsmodellen er det vel bare å spørre på nybaktmamma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...