Gå til innhold

Theralife mot Computer Vision Syndrome

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt i tyveårene

Jeg blir sliten i øynene, blir etterhvert litt rød i øynene og blir lettere ør i hodet (som om jeg har et løst belte rundt hodet) når jeg sitter en stund ved pc´en. Disse symptonene er ikke så sterke, men det er nok til at jeg ikke føler for å bruke pc´en så ofte som jeg ville dersom det ikke var noen problemer forbundet med det.

Har hatt dette problemet i flere år. Jeg tror ikke det har noe med sittestilling å gjøre siden øynene er en del av problemet.

Jeg er litt nærsynt, har skjeve hornhinner og bruker briller ved lesing, tv-titting og pc-bruk. Jeg spiser praktisk talt ikke frukt og grønnsaker foruten poteter, og vegrer meg for å begynne å gjøre dette siden jeg misliker smaken av disse selv om C-vitaminene kanskje kunne hjulpet noe.

Hva kan jeg gjøre for å få bukt med dette problemet?

Jeg tror problemet er noe som heter Computer Vision Syndrom. Det har noe med at pc-bruk krever mye av øynene i tillegg til at man blunker for lite. Dette øyeutmattende tidsfordrivet fører til tørre og slitne øyne hvilket igjen fører til (dersom jeg har forstått det rett) vondt i hodet.

Jeg vurderer å bruke naturbaserte piller fra Theralife som visstnok skal fungere som øyedråper på kortsikt og bedre enn øyedråper på lang sikt.

Jeg vil naturligvis kontakte øyelege og fastlege først for å sjekke om dette er i orden dersom jeg går for denne løsningen.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213236-theralife-mot-computer-vision-syndrome/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...