Gjest Gutt i tyveårene Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Jeg blir sliten i øynene, blir etterhvert litt rød i øynene og blir lettere ør i hodet (som om jeg har et løst belte rundt hodet) når jeg sitter en stund ved pc´en. Disse symptonene er ikke så sterke, men det er nok til at jeg ikke føler for å bruke pc´en så ofte som jeg ville dersom det ikke var noen problemer forbundet med det. Har hatt dette problemet i flere år. Jeg tror ikke det har noe med sittestilling å gjøre siden øynene er en del av problemet. Jeg er litt nærsynt, har skjeve hornhinner og bruker briller ved lesing, tv-titting og pc-bruk. Jeg spiser praktisk talt ikke frukt og grønnsaker foruten poteter, og vegrer meg for å begynne å gjøre dette siden jeg misliker smaken av disse selv om C-vitaminene kanskje kunne hjulpet noe. Hva kan jeg gjøre for å få bukt med dette problemet? Jeg tror problemet er noe som heter Computer Vision Syndrom. Det har noe med at pc-bruk krever mye av øynene i tillegg til at man blunker for lite. Dette øyeutmattende tidsfordrivet fører til tørre og slitne øyne hvilket igjen fører til (dersom jeg har forstått det rett) vondt i hodet. Jeg vurderer å bruke naturbaserte piller fra Theralife som visstnok skal fungere som øyedråper på kortsikt og bedre enn øyedråper på lang sikt. Jeg vil naturligvis kontakte øyelege og fastlege først for å sjekke om dette er i orden dersom jeg går for denne løsningen. Noen som kan hjelpe? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/213236-theralife-mot-computer-vision-syndrome/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.