Gå til innhold

Ferie - Tyrkia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken øy anbefaler du da ? Vil gjerne kunne fly direkte til øya. Har vært på Rhodos, Paros, Naxos og Kos, men det er MANGE år siden. Helt tilbake til Interrail perioden i min ungdom - og det begynner å bli en stund siden ;o)

Mottar gjerne tips når det gjelder både øyer og hoteller. Vi liker å bo på OK hoteller. Gjerne stor leilighet.

Med barn: Skiathos

Uten barn: Santorini

Dere flyr direkte begge steder.

Fortsetter under...

Skrevet

Gi deg nå. Grekere er mye mer uhøflige enn tyrkere, du skulle bare visst hva de sier om deg bak ryggen din.

Tyrkerne jobber gjerne ræva av seg for å tjene penger da det ofte er kurdere med dårlig råd som driver i turistbransjen.

Har reist såpass mye i europeiske land at jeg kan si at man neppe finner mer ærlige og hyggelige folk enn grekerne.

Apropos kurdere i turistbransjen i Tyrkia: Det er svært få kurdere engasjert i turistbransjen i Tyrkia. Til de store reisemålene på sør- og vestkysten, rekrutteres det veldig mange vanlige tyrkere fra Tyrkias nordlige og midtre regioner, og svært få fra de kurdiske områdene i øst. Den vanlige tyrker er dessverre ikke så veldig kurdervennlig.

Forøvrig vil jeg si at fattigdom ikke unnskylder frekkhet og mangel på alminnelig folkeskikk, eller beføling av 13-årige jenter.

Vi i vesten må nok "oppdra" tyrkerne til en mer vestlig adferd, med tanke på at de kanskje om en del år blir EU-medlem.

Dessuten så syns jeg faktisk at turister bør opptre noe mer kritisk mot tyrkernes måte å behandle sine politiske minoriteter(jmf Amnesty-rapport), med feks å øve påtrykk med sikte på endringer og bedrede menneskerettigheter i landet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...