MillaMy Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Hvilken øy anbefaler du da ? Vil gjerne kunne fly direkte til øya. Har vært på Rhodos, Paros, Naxos og Kos, men det er MANGE år siden. Helt tilbake til Interrail perioden i min ungdom - og det begynner å bli en stund siden ;o) Mottar gjerne tips når det gjelder både øyer og hoteller. Vi liker å bo på OK hoteller. Gjerne stor leilighet. Med barn: Skiathos Uten barn: Santorini Dere flyr direkte begge steder. 0 Siter
Gjest quando Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Gi deg nå. Grekere er mye mer uhøflige enn tyrkere, du skulle bare visst hva de sier om deg bak ryggen din. Tyrkerne jobber gjerne ræva av seg for å tjene penger da det ofte er kurdere med dårlig råd som driver i turistbransjen. Har reist såpass mye i europeiske land at jeg kan si at man neppe finner mer ærlige og hyggelige folk enn grekerne. Apropos kurdere i turistbransjen i Tyrkia: Det er svært få kurdere engasjert i turistbransjen i Tyrkia. Til de store reisemålene på sør- og vestkysten, rekrutteres det veldig mange vanlige tyrkere fra Tyrkias nordlige og midtre regioner, og svært få fra de kurdiske områdene i øst. Den vanlige tyrker er dessverre ikke så veldig kurdervennlig. Forøvrig vil jeg si at fattigdom ikke unnskylder frekkhet og mangel på alminnelig folkeskikk, eller beføling av 13-årige jenter. Vi i vesten må nok "oppdra" tyrkerne til en mer vestlig adferd, med tanke på at de kanskje om en del år blir EU-medlem. Dessuten så syns jeg faktisk at turister bør opptre noe mer kritisk mot tyrkernes måte å behandle sine politiske minoriteter(jmf Amnesty-rapport), med feks å øve påtrykk med sikte på endringer og bedrede menneskerettigheter i landet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.