Gå til innhold

en rar kul


Gjest Frusturert 20.åring

Anbefalte innlegg

Gjest Frusturert 20.åring

Hei!

her om dagen oppdaget jeg en kul ved anus, det gjør vondt når jeg tar på den, Har NF, (Neurofibromatosis)

å lurer på om det er en slik jeg har fått der nede. Men den har blitt større i det siste. Så om noen her har NF å har hatt det samme ville det vært fint, eller som vet hva det kan være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er NF?

Nevrofibromatose.

er noe som setter seg i nærvesystemet. vorter på en måte, bare under huden å ikke over. å de flytter seg rundt på kroppen. Kan se helt jævli ut, hvis du har mange. kan også bli så ille at du ikke lengre kan gå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Nevrofibromatose.

er noe som setter seg i nærvesystemet. vorter på en måte, bare under huden å ikke over. å de flytter seg rundt på kroppen. Kan se helt jævli ut, hvis du har mange. kan også bli så ille at du ikke lengre kan gå

Ok - takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - takk :)

:-) Bare hyggelig du :)

er ikke akkurat noe morro sykdom. så får man sånne café-au-lait-flekker på kroppen, samme farge som kaffe med melk i.

Knute på iris, som er syns nærven bak øyet. + masse til. som skjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Persille

:-) Bare hyggelig du :)

er ikke akkurat noe morro sykdom. så får man sånne café-au-lait-flekker på kroppen, samme farge som kaffe med melk i.

Knute på iris, som er syns nærven bak øyet. + masse til. som skjer

Nice...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye greie på NF men trodde at svulstene kunne sette seg over alt i hele kroppen. Jeg tror at jeg ville tatt en tur til legen hvis jeg var deg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tusen takk. skal lese på det jeg, kan hende det er det.

I så fall er det mer plagsomt enn "skummelt" - og det kan behandles enkelt av deg selv med reseptfri salve fra apoteket.

Men er du usikker, så kan det være lurt å ta en tur til legen først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall er det mer plagsomt enn "skummelt" - og det kan behandles enkelt av deg selv med reseptfri salve fra apoteket.

Men er du usikker, så kan det være lurt å ta en tur til legen først.

Tenkte jeg først skulle prøve med noe fra apoteket. for å se om det hjelper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye greie på NF men trodde at svulstene kunne sette seg over alt i hele kroppen. Jeg tror at jeg ville tatt en tur til legen hvis jeg var deg,

De kan sette seg over alt i kroppen. men er første gang jeg har noe der nede, har alltid hatt på armene å magen. å d har det vært sånn at du nesten ikke har kjent dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte jeg først skulle prøve med noe fra apoteket. for å se om det hjelper

Hvis du ikke er rammet av en spesielt "kraftig og hardfør" hemoroide, så burde det kun gå et par dager fra du starter behandlingen med salve til du merker vesentlig bedring (muligens allerede etter første dagen).

Så gå i hvert fall ikke for lenge uten noen bedring før du oppsøker lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er rammet av en spesielt "kraftig og hardfør" hemoroide, så burde det kun gå et par dager fra du starter behandlingen med salve til du merker vesentlig bedring (muligens allerede etter første dagen).

Så gå i hvert fall ikke for lenge uten noen bedring før du oppsøker lege.

Noen som vet hva en hemoride kan komme av?

jobber i en stressende jobb for å si det sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva en hemoride kan komme av?

jobber i en stressende jobb for å si det sånn

Tror ikke det har med stress å gjøre.

Men det kan ha med f.eks "hard mage" å gjøre, der du presser ekstra kraftig når du sitter på do.

Har ikke lest igjennom linken jeg tidligere sendte deg, men står det intet der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det har med stress å gjøre.

Men det kan ha med f.eks "hard mage" å gjøre, der du presser ekstra kraftig når du sitter på do.

Har ikke lest igjennom linken jeg tidligere sendte deg, men står det intet der?

jo det sto litt der,

at mye sitting å ståing kunne føre til det. har lissom ikke gjort annet enn å sitte på en stund, eller i den nye jobben min står jeg stort sett hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars de som har det - jeg klarer ikke å la vær å søke på sånt: http://images.google.com/images?q=Neurofibromatosis&svnum=10&hl=no&lr=&imgsz=small|medium|large|xlarge

det må jo være vanvittig plagsomt!

De der har det jo helt ekstremt da. jeg har heldig hvis ikke så mye. har bare små jeg, som nesten ikke synes. eller kommer ann på åssen lys man ser det i.

Men er ille med de som har det sånn ja.

75% av de som har dette, får også eplepsi. Sliter med det sosiale livet, nedsatt syn å sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De der har det jo helt ekstremt da. jeg har heldig hvis ikke så mye. har bare små jeg, som nesten ikke synes. eller kommer ann på åssen lys man ser det i.

Men er ille med de som har det sånn ja.

75% av de som har dette, får også eplepsi. Sliter med det sosiale livet, nedsatt syn å sånn..

Huffa meg - det finnes så mange lidelser som folk sliter med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...