Gå til innhold

Ser de forskjellen?...NHD

Anbefalte innlegg

Det er mangen med psykiske evner som kan ha psykiske problemer,de er også vanlige folk....

Tror du jeg er psykotisk?

Da var du heldig som traff en så klok mann,ja ikke snakker like "høyt" om sine evner.

Men folk med psykiske evner kan bli psykisk syke,de kan også bli fysisk syke...

Jeg er ikke i psykiatrien pga "evnene" mine...

Hei!

Jeg har ikke fulgt med på hva du har skrevet andre steder her, men dette innlegget her synes jeg sier noe viktig, ikke bare om deg, men om alle mennesker som enten "bare"er religiøse, eller har "overnaturlige evner".

For personer rundt, så blir det veldig vanskelig å skille ut "hva som er hva" når et menneske med overnaturlige evner, eller bare "meninger utenfor normalen" også er psyisk syk, ustabil, grensepsykotisk elle rhelt psykotisk.

For du har rett, folk med spesielle evner kan også bli syke psykisk. Og da får de en tøffere jobb enn andre.

Men, den situasjonen er ikke vanskelig å forstå for folk rundt, det er ikke minst vanskelig for pasienten selv.

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• vanadium

6

• serenity777

6

• thinkerbell

3

• Nils Håvard Dahl, psykiater

1

Hei!

Jeg har ikke fulgt med på hva du har skrevet andre steder her, men dette innlegget her synes jeg sier noe viktig, ikke bare om deg, men om alle mennesker som enten "bare"er religiøse, eller har "overnaturlige evner".

For personer rundt, så blir det veldig vanskelig å skille ut "hva som er hva" når et menneske med overnaturlige evner, eller bare "meninger utenfor normalen" også er psyisk syk, ustabil, grensepsykotisk elle rhelt psykotisk.

For du har rett, folk med spesielle evner kan også bli syke psykisk. Og da får de en tøffere jobb enn andre.

Men, den situasjonen er ikke vanskelig å forstå for folk rundt, det er ikke minst vanskelig for pasienten selv.

Hei!

Dette var bra skevet syns jeg,ja sånn er det.

Og det er mangen som sitter på en psykiatrisk institusjon,som ikke er klar over sine evner,alt de får vite er at de er syke....mangen tror på det.

De føler seg jo ikke bra heller,det er vanskelig...veldig vanskelig å skulle motbevise psykiatrien..eller bevise da,at disse evnene ikke er en del av sykdomsbildet.

Og i og med at folk med evner osv kan bli både psykisk og fysisk syke..hvordan kan da psykiatrien se forskjellen?

Det er også mangen forfattere som har vært tvangsinnlagt,fordi de oppførte seg "unormalt".

Et godt eksempel er Paulo Coelho...han vet jo meget om den spirituelle verden...

Det er utrolig mangen som får psykiske lidelser,det kan ramme alle....selv psykiateren selv....

• 3 uker senere...

Dersom du har slike evner, må du bli helt frisk og balansert før du kan utnytte dem.

Å spekulere i overnaturlige greier før du står stødig og kan gjøre deg vondt.

Vet det..prøver å få stable meg selv på bena.

Men "evnene" forsvinner ikke,de er der hele tiden.

Det er vel noe jeg skal lære å leve med,lære meg å takle det.

Føler jeg gjennomgår mangen "prøvelser" og alt henger sammen...

Alt er flettet inn i hverandre,derfor må jeg jobbe med alt samtidig,kan ikke ta en og en ting.

Det kan by på...ja..store utfordringer...dessværre..men også heldigvis.

Ville ikke vært foruten alt jeg har opplevd,lærer mye underveis.

Gjest hold ut:)

Vet det..prøver å få stable meg selv på bena.

Men "evnene" forsvinner ikke,de er der hele tiden.

Det er vel noe jeg skal lære å leve med,lære meg å takle det.

Føler jeg gjennomgår mangen "prøvelser" og alt henger sammen...

Alt er flettet inn i hverandre,derfor må jeg jobbe med alt samtidig,kan ikke ta en og en ting.

Det kan by på...ja..store utfordringer...dessværre..men også heldigvis.

Ville ikke vært foruten alt jeg har opplevd,lærer mye underveis.

Det er en fin innstilling å ha, synes jeg! Det at du finner en slags mening i det du går gjennom, og ikke ville vært det foruten. Tenk så sterk du blir av dette! Jeg deler din innstilling; jeg er også glad for å ha møtt litt motgang, det er berikende og har gjort meg klokere.. Et liv på solsiden tror jeg er ganske innholdsløst når det kommer til stykket. Man lærer ikke å sette pris på de viktige verdiene, og forblir på en måte litt uvitende..og trenes ikke opp i empatiske evner.

Det er en fin innstilling å ha, synes jeg! Det at du finner en slags mening i det du går gjennom, og ikke ville vært det foruten. Tenk så sterk du blir av dette! Jeg deler din innstilling; jeg er også glad for å ha møtt litt motgang, det er berikende og har gjort meg klokere.. Et liv på solsiden tror jeg er ganske innholdsløst når det kommer til stykket. Man lærer ikke å sette pris på de viktige verdiene, og forblir på en måte litt uvitende..og trenes ikke opp i empatiske evner.

Det var bra skrevet,enig med deg i det...

Ja,hva hadde livet vært uten motgang?

Svart og hvitt...nei jeg tror vi skal innom flere nyanser enn det.Og det er utrolig mye å lære,når en først åpner øynene og ser ting fra ulike vinkler.Det i seg selv er en gave syns jeg.

Tror også jeg blir sterkere av å tenke på alt jeg har lært,istedenfor å se på livet som et langt overgrep.

Det er det jo ikke.....men skal ikke begi meg ut på filosofiske og esoteriske tenkemåter nå.

Takk for svar,det var fint..=)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...