Gå til innhold

FU: Tampong eller bind?


DarkPink

Anbefalte innlegg

Gjest byttet til bind

Spør legen din om h*n kan skrive ut forebyggende medisin til deg. Det kan jo også hende du skulle prøvd ut en annen type når du får anfall også.

Jeg har prøvd forebyggende (2 ulike) i ett år, men det hjalp ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • DarkPink

    9

  • jaime

    6

  • laguna1365380434

    6

  • Elbereth

    6

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434

Begge deler, tamponger på dagtid, men bind om natten, fordi jeg har forlest meg på at en kan få sånn tampongsyke om en sover med dem.

Det er egentlig litt kjipt,for jeg har absolutt ingen truser som egentlig er designet for bind. Det er ukomfortabet som fy...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen Lurulf

Begge deler, tamponger på dagtid, men bind om natten, fordi jeg har forlest meg på at en kan få sånn tampongsyke om en sover med dem.

Det er egentlig litt kjipt,for jeg har absolutt ingen truser som egentlig er designet for bind. Det er ukomfortabet som fy...;-)

Da får du kjøpe deg noen truser.

Jeg bruker andre (mye større) truser når jeg bruker bind enn dem jeg har ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Da får du kjøpe deg noen truser.

Jeg bruker andre (mye større) truser når jeg bruker bind enn dem jeg har ellers.

Jupp,men jeg glemmer det stadig..;-)

Det er ikke SÅ viktig heller jeg er blandt de heldige som aldri har mensen lenger enn en to -tre dager, men det er fortsatt ukomfortabelt å prøve å putte bind i trusene jeg faktisk har.

Ei solid mensentruse har stått på handlelista mi evig lenge, men som sagt, det glemmes. Æsj, det der hørtes ekkelt ut også! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen Lurulf

Jupp,men jeg glemmer det stadig..;-)

Det er ikke SÅ viktig heller jeg er blandt de heldige som aldri har mensen lenger enn en to -tre dager, men det er fortsatt ukomfortabelt å prøve å putte bind i trusene jeg faktisk har.

Ei solid mensentruse har stått på handlelista mi evig lenge, men som sagt, det glemmes. Æsj, det der hørtes ekkelt ut også! :-D

Enig, menstruse høres ikke noe særlig ut!

Du får heller kalle den for "stor truse", det klinger bedre. Skriv den opp på handlelista med en gang.

En helt annen ting: Går det bedre i heimen? Har ex-sambo skikket seg litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Enig, menstruse høres ikke noe særlig ut!

Du får heller kalle den for "stor truse", det klinger bedre. Skriv den opp på handlelista med en gang.

En helt annen ting: Går det bedre i heimen? Har ex-sambo skikket seg litt?

Naaa, tja, jo..Joda! :-) Han oppfører seg pent nå faktisk, rydder oppetter seg og betaler halvparten av leia. Ikke verst!

Jeg er bare litt spent på hvor lenge det varer! ;-)Neida, å bo sammen tilsommeren, det SKULLE jo kunne være innenfor rekkevidde.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen Lurulf

Naaa, tja, jo..Joda! :-) Han oppfører seg pent nå faktisk, rydder oppetter seg og betaler halvparten av leia. Ikke verst!

Jeg er bare litt spent på hvor lenge det varer! ;-)Neida, å bo sammen tilsommeren, det SKULLE jo kunne være innenfor rekkevidde.

:-)

Godt at det har bedret seg, så du ikke har fått flere nakkegrep!

Lykke til videre, bare pass på å holde ham i stramme tøyler så han innser at det er du som er sjefen i huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Godt at det har bedret seg, så du ikke har fått flere nakkegrep!

Lykke til videre, bare pass på å holde ham i stramme tøyler så han innser at det er du som er sjefen i huset!

Ja faen, da var jeg passe forbanna på ham! Han har ingen rett til å gå rundt i mitt hus og oppføre seg som om han var en bortskjemt arabisk prins og bestemme hva jeg skal mene om ting og ikke! :-I

Han er jaggu meg en psycho fra tid til annen, men jeg tror han VET pr nå at jeg ikke vil ha SÅ store problemer med å kaste ham ut igjen herifra og fra hele dealen om han skulle føle for å få oppheng igjen. Så han har gått mye rundt og lags suppe og middager og sånn til jeg kommer fra jobb..DET kan jeg leve med..;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen Lurulf

Ja faen, da var jeg passe forbanna på ham! Han har ingen rett til å gå rundt i mitt hus og oppføre seg som om han var en bortskjemt arabisk prins og bestemme hva jeg skal mene om ting og ikke! :-I

Han er jaggu meg en psycho fra tid til annen, men jeg tror han VET pr nå at jeg ikke vil ha SÅ store problemer med å kaste ham ut igjen herifra og fra hele dealen om han skulle føle for å få oppheng igjen. Så han har gått mye rundt og lags suppe og middager og sånn til jeg kommer fra jobb..DET kan jeg leve med..;-)

Se det, ja! Å få middagen servert er ikke så dumt.

Bare pass på at du gjør som du sier, kaster han ut om han går bananas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kun tamponger på dagtid (32-pakning til 8 kr på RIMI :) + truseinnlegg (bruker alltid det uansett mens eller ikke), og tampong eller bind om natten. Har fått litt svakere mens etter at jeg begynte på NuvaRing for noen år siden, hvilket selvsagt er behagelig. Skulle gjerne fjernet de hersens livmorslimhinnene og bli kvitt hele greia dog...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda - spis jern, får jeg beskjed om.

Har alltid hatt krafig mens, og det ble ikke noe bedre da jeg satte inn kobberspiral. Og den trives jeg forsåvidt med, enn så lenge...

Det er egentlig snakk om å velge mellom flere "onder" - jeg tåler ikke hormonprevensjon (p-piller osv).

Hadde jeg hatt råd skulle jeg sterilisert meg, har fått de barna jeg skal ha :)

Er håp om at den nye regjeringen setter ned egenandelen på sterilisering igjen da...kryss fingra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som er både barnløs og løssluppen - der røyk den sjansen til å miste mensen! =p

Man kan få spiral selv om man er nullipara (ikke har født) altså, vet om mange som har det (på nettet i hvertfall :). Men må nok litt ekstra overtalelse til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest olga marianne

Bruker kun tamponger på dagtid (32-pakning til 8 kr på RIMI :) + truseinnlegg (bruker alltid det uansett mens eller ikke), og tampong eller bind om natten. Har fått litt svakere mens etter at jeg begynte på NuvaRing for noen år siden, hvilket selvsagt er behagelig. Skulle gjerne fjernet de hersens livmorslimhinnene og bli kvitt hele greia dog...

Bruker du truseinnlegg hver dag? Hvorfor det? blir det ikke klamt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du truseinnlegg hver dag? Hvorfor det? blir det ikke klamt?

Fordi jeg har litt utflod hver dag, og klissete G-strings er i hvertfall ikke moro. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg har litt utflod hver dag, og klissete G-strings er i hvertfall ikke moro. :)

Har ikke alle jenter det da? Bytter truse når jeg er hjemme fra jobbe jeg, så da slipper jeg klisset. Får bare sopp av truseinnlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke alle jenter det da? Bytter truse når jeg er hjemme fra jobbe jeg, så da slipper jeg klisset. Får bare sopp av truseinnlegg.

Jeg har noe, men ikke så mye at det er plagsomt, men like før eggløsningen kan det være på sin plass med truseinnlegg ja. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp,men jeg glemmer det stadig..;-)

Det er ikke SÅ viktig heller jeg er blandt de heldige som aldri har mensen lenger enn en to -tre dager, men det er fortsatt ukomfortabelt å prøve å putte bind i trusene jeg faktisk har.

Ei solid mensentruse har stått på handlelista mi evig lenge, men som sagt, det glemmes. Æsj, det der hørtes ekkelt ut også! :-D

De grønne fra OB kan sitte inne i 6 timer (tror jeg det var) og fra jeg kommer meg i seng om kvelden og til poden vekker meg om morran går det ikke mer enn det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke alle jenter det da? Bytter truse når jeg er hjemme fra jobbe jeg, så da slipper jeg klisset. Får bare sopp av truseinnlegg.

Har aldri hatt sopp i mitt liv, og orker ikke bytte/vaske truser i ett kjør, så det funker bra for meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke alle jenter det da? Bytter truse når jeg er hjemme fra jobbe jeg, så da slipper jeg klisset. Får bare sopp av truseinnlegg.

Hopper forresten over "mensen" iblant, og da kommer det gjerne litt guffe uken etter, når man minst venter det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...