ulva Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Føler jeg "maser" fælt her inne om samme tema, men dette har jeg ikke funnet noen gode svar på gjennom søkefunksjonen. Ifølge psykiateren min kan den angsten, begynnende depresjonen og søvnløsheten jeg opplever forklares med en begynnende psykose. Det høres veldig merkelig ut, for jeg trodde det lå andre mekanismer bak angst og depresjon. (Søvnløshet kan jo skyldes så mangt.) Men det ser ut til å stemme! Beroligende preller av og hjelper ikke på angsten, og all verdens sovemedisiner og anti-histaminer får meg ikke til å sove. Med anti-psykotika forsvant problemene med en gang. Jeg har dessuten hatt alvorlig, tilbakevendende depresjon i mange år - uten at noe AD hadde særlig virkning. Gikk til slutt på 30 mg Cipralex uten at det heller hadde særlig virkning. Da jeg begynte med høye doser Risperdal forsvant også depresjonen og jeg viste en forbløffende fremgang på bare to år. Kan det virkelig være slik at det hos meg - i det minste - er økning av dopaminet som gir depresjon, angst og søvnløshet? Inntil jeg tipper over i ny psykose? Psykiateren min mener jeg av denne grunn ikke skal behandles med AD i denne omgang fordi det vil lage ytterligere kluss i systemet. I stedet har hun lagt til to andre anti-psykotika - Seroquel for søvn og Abilify for psykose. Seroquel skal bare benyttes inntil jeg har fått tilstrekkelig effekt av Abilify. Hvor vanlig er det egentlig å ha det slik som meg? Jeg har aldri hørt om depresjon som opptakten til psykose og at det er forskjell på vanlig angst og psykotisk angst. Og hvordan kan egentlig dopaminet virke så sterkt at det overstyrer alle andre systemer i hjernen og gir søvnløshet til tross for bruk av all verdens medisiner? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215706-nhd-brukbar-hypotese-og-behandling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.