Gå til innhold

Juice Plus

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Anbefalte innlegg

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Jobber selv i helsevesenet. har hørt endel snakk om et nytt amerikansk ernærings-tilskudd, Juice Plus, som skal være et dehydrert ekstrakt av 19 ulike frukter/grønnsaker. Dette skal angivelig gi en bedre anti-oksydant og vitamin-sammensetning enn vanlige vitamin-tilskudd.Det er også hevdet at mye av de fruktene/grønnsakene som er tilgjengelig idag er såpass hurtig-dyrkede at man må spise "svært mye" for å få den ernæringen man trenger. Umiddelbart høres dette ganske seriøst ut, forskningen er støttet av FDA og National Cancer Institute. Ønsker synspunkter på om dette er kjent i Norge, evt. kritiske synspunkter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21585-juice-plus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære niliv.

Vi vet fra befolkningsundersøkelser at hvis man spiser mye frukt og grønt vil dette forebygge en rekke sykdommer og plager. Forsøk med kosttilskudd har gitt blandede resultater og noen skadelige virkninger har vist seg hvis man gir enkelte kunstige vitaminer (som betakaroten) i store doser. Derfor er det logisk at kosttilskudd fra naturlige råvarer i størst mulig grad gir de samme effekter som inntak av naturlig føde. Disse kosttilskuddene blir ofte kostbare og må dermed konkurrere med å lage frukt og grønnsakssafter med en foodprosessor hjemme . Jeg har ingen kritiske kommentarer til Juice Plus, snarere tvert i mot. Du bør likevel sammenligne med hva det koster deg å lage ferskpresset saft. Selv lager jeg ofte juice av appelsin og gulrot tilsatt en ts rapsolje og tar daglig tilskudd av naturlige antioksydanter. Undersøkelser fra England viser at inneholdet av mineraler i jordbruksprodukter har gått ned de siste tiårene og at vanninneholdet har økt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21585-juice-plus/#findComment-92766
Del på andre sider

Gjest sofie30

Heisann!

Jeg bruker Juice+, har brukt det i 7-8 mnd. Allerede etter et par ukers bruk merket jeg den første virkningen. Jeg har hatt laktoseintolleranse i mange år, men nå kunne jeg igjen drikke melk/spise mat med melk. Iflg. kiropraktoren min som jeg har fått anbefalt juice+ av så tåler jeg nå melk fordi juice+ "reparerer" enzymbalansen i kroppen.

Elllers har jeg vært mye mindre forkjølet i vinter enn jeg ellers har vært.

Noen merker virkningen av juice+ etter kort tid, andre etter lengre. Men det er et kosttilskudd man må ta over lengre tid. Har også testet juice+ hos naturmedisineren jeg går hos (han har et spes. apparat for å teste div.) Han sa at det var sjelden han testet et kosttilskudd som ga så bra utslag. spesiellt på mage/tarm.

Dette var min erfaring med juice+, håper du får fler.

Det mest negative jeg kan komme på er at det er fryktelig dyrt. 500 kroner måneden er mye, men faktisk verdt det i mitt tilfelle.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21585-juice-plus/#findComment-94173
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...