Gjest Jordnær Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 http://www.aftenposten.no/helse/article1207424.ece 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Derimot kan vi trøste oss med at depresjon er på vei opp. Aldri så galt at det ikke er godt for noe :-) 0 Siter
Gjest Jordnær Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Derimot kan vi trøste oss med at depresjon er på vei opp. Aldri så galt at det ikke er godt for noe :-) Ja, det er trist at stadige flere blir deprimerte. Hva tror du er årsaken til dette? Og hva kan vi gjøre som samfunn for å reversere eller bremse denne utviklingen? Det skyldes jo iallefall ikke nedgangen i bruk av antidepressiva, for den ble sagt å være så lite som 0,7%. 0 Siter
Gjest ssribruker2 Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Ja, det er trist at stadige flere blir deprimerte. Hva tror du er årsaken til dette? Og hva kan vi gjøre som samfunn for å reversere eller bremse denne utviklingen? Det skyldes jo iallefall ikke nedgangen i bruk av antidepressiva, for den ble sagt å være så lite som 0,7%. Tror folk er blitt mere bevisste på at det er veldig mye bivirkninger med såkalte "lykkepiller", også negative langtids-bivirkniner begynner å tikke inn. Dermed blir fok som ikke er i en bunnløs depresjon og dermed ikke har noe annet valg enn å prøve, mye mere skeptiske til å bruke dem. De ble jo skrevet ut til "alt" en stund. 0 Siter
Gjest pillespiser Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Derimot kan vi trøste oss med at depresjon er på vei opp. Aldri så galt at det ikke er godt for noe :-) Det var da en mager trøst 0 Siter
gunter Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Det er jo flott for de som greier seg uten anti-depressiva mot angst og depresjoner. Men hva med oss som ikke greier å leve uten? Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke hadde levd idag UTEN anti-depressiva. Så denne såkalte selvmordsfaren er nok både og. Depresjoner og angst i seg selv gir jo økt fare for selvmord. Ingen kan vel si 100 % sikkert at det var anti-depressiva og ikke selve depresjonen som førte til selvmord? I oppstarten av anti-depressiva er det kanskje heller ikke så rart at endel begår selvmord. Medisinen virker jo ofte ikke før det har gått minst 14 dager (og da kommer effekten gradvis) og i denne perioden er jo pas. minst like deprimert som før. Slike undersøkelser mener jeg derfor aldri blir helt til å stole på. Det spørs alltid hvilke faktorer som blir tatt med/ikke tatt med i betrakningen. Hvilket svar ønsker de som gjør undersøkelsen f.eks.? I alle tilfelle synes jeg dette blir en form for skremselpropaganda i forhold til oss som må bruke anti-depressiva for å ha det sånn omtrent levelig. Min mening er at anti-depressiva redder liv i mange tilfeller, men dette blir det selvfølgelig skrevet mindre om. Det er jo mere interressant å få fram noe negativt istedet for noe positivt. 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Ja, det er trist at stadige flere blir deprimerte. Hva tror du er årsaken til dette? Og hva kan vi gjøre som samfunn for å reversere eller bremse denne utviklingen? Det skyldes jo iallefall ikke nedgangen i bruk av antidepressiva, for den ble sagt å være så lite som 0,7%. Kan ingen skaffe Jordnær en depresjon snart, da? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.