Gjest alenemama Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Jeg har diagnose depresjon og er sykemeldt, men jeg blir langsomt dårligere. Graden er vel et sted på grensen av det alvorlige.Jeg får anbefaling om å bruke antidepressiva, men tør egentlig ikke pga bivirkninger og økt fare for selvmord. Jeg har ansvar for små barn og det holder meg på beina. Jeg vil helst ha samtaleterapi for å bli bedre og ser medisiner som noe som er med på å forlenge en umulig situasjon.Hva bør jeg gjøre? 0 Siter
Gjest Little Madam Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Fikk lyst til å svare deg. Jeg er selv en småbarnsmor som har slitt med depresjoner. Ble rådet til å begynne med antidepressiva. Jeg valgt å føle dette rådet og livet mitt ble mye bedre! Jeg forsto at depresjonen ikke var noe jeg kunne "kurere" selv og at tristheten og oppgittheten jeg følte på ikke ville føre meg fremover. Du skriver at du er redd for bivirkninger. Selv om alle medisiner KAN gi bivirkninger er det slett ikke sikkert du vil oppleve det! Jeg fikk ingen bivirkninger. Og jeg vil tro at selvmordsfaren med å gå med en ubehandlet depresjon er mye større enn det selve medisinen kan gi... Jeg går også jevnlig til psykiater. Medisinen hjalp meg også i terapi situasjonen slik at jeg klarte å prate og ta opp ting på en konstruktiv måte. Det hadde jeg ikke klart uten hjelp av AD. Dette er ihverfall min erfaring. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.