Gå til innhold

Naturlig overgangsalder

Anbefalte innlegg

Gjest overgangen

Hei! Finnes det noen naturlige måter å møte overgangsproblemer på? Jeg har rett og slett møtt veggen fysisk og psykisk, og regner med det er overgangsalderen som gjør sitt. Vil ikke bruke østrogen eller piller. Har du noe annet å foreslå? Har hørt at soya gir planteøstrogener. Finnes det andre planter el.l. som har samme virkning? Jeg er også veldig allergisk, så jeg tror ikke det er lurt å prøve "helsekost-ekstrakter". Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21646-naturlig-overgangsalder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære overgangen,

Du har flere muligheter. Blant urtene er cimicifuga best kjent og dette er mye brukt i Tyskland og i Europa for øvrig. Flere studier tyder på gode effekter ved overgangsalderbesvær som depresjoner, søvnvansker og hetetokter. Noen undersøkelser viser også effekt ved tilskudd av soyaprotein i størrelsesorden 60 gram daglig sammenlignet med hveteprotein. Det kan ta noen uker før effekten kommer. Akupunktur kan også være nyttig for å bedre den ubalansen som kan oppstå i kroppen når overgangsalderen fører til besvær.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21646-naturlig-overgangsalder/#findComment-93979
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...