Gå til innhold

Om å ta første skrittet...

Anbefalte innlegg

Sitter her hjemme, sykemeldt.. Har møtt en vegg og trenger hjelp for å komme meg opp igjen... Bearbeide opplevelser, følelser og tanker fra laaaang tid tilbake. Trenger hjelp til å sortere og sette grenser for meg selv.

Terskelen min for å søke hjelp er svært høy, alt for høy. Så har jeg endelig kommet meg til lege (måtte det da det sa stopp), og føler meg klar til å ta tak i ting. Har fått henvisning til psykolog tidligere, men har ikke klart å ta første skrittet.. Det er sikkert 2 år siden..

Så i dag har jeg endelig mannet meg opp til å ringe rundt til psykologer med trygderefusjon... (Hvem har råd til private??)

Det første som slår meg er at det er en ekstremt uoversiktlig jungel!! Og hvor skal man begynne...?

Det er jo viktig at kjemien stemmer også, men nå er det primære å komme seg inn for døra til en psykolog.. Den første jeg kommer gjennom til (uten telefonsvarer), virker som en fin person, men.. ventetiden er uendelig lang. Vi snakker opp til 6 mnd..

Det tar all motivasjon fra meg til å ringe videre, jeg føler at alt pågangsmot bare forsvinner ut av meg. Er det virkelig så vanskelig å få time, er virkelig 1/2 års ventetid vanlig??? Hva er deres erfaring?

hilsen en sliten (og liten)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216612-om-%C3%A5-ta-f%C3%B8rste-skrittet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å måtte vente 6 mnd er ikke så uvanlig.

Jeg er veldig glad for at man her oppe i nord slipper å ta den første kontakten med psykologen selv. Her ordner legen alt og tar kontakt med VPP (voksen psykiatrisk poliklinikk) også blir man satt på venteliste.

Håper du finner en psykolog du kommer overens med.

Å måtte vente 6 mnd er ikke så uvanlig.

Jeg er veldig glad for at man her oppe i nord slipper å ta den første kontakten med psykologen selv. Her ordner legen alt og tar kontakt med VPP (voksen psykiatrisk poliklinikk) også blir man satt på venteliste.

Håper du finner en psykolog du kommer overens med.

Jeg vet det, kommer fra vestlandet selv, og der er det samme praksis som du beskriver. Her i hovedstadsområdet er det ganske annerledes. Veldig tungt å ta den ringerunden selv, og veldig nedslående og demotiverende å høre "ikke kapasitet på mange mnd" osv.

MEN, har nå kommet i kontakt med en psyk. som henviste meg videre til en annen - og denne skulle vite noe om kapasiteten i området osv. Hørtes positivt ut. :)

Jeg håper dette løser seg relativt raskt. Kan ikke gå rundt i 6 mnd og vente på å _komme igang_ med samtaler.. Målet er jo å komme ut av sykemelding så fort som mulig.. :)

Takk for svar! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...