Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Når skoledoktorene ikke kan gi svar, spør jeg alternativt. Det er ikke sikkert at du er rette person til dette problemet, men jeg må begynne i en ende. Min mann er 50 år og har i alle år hatt stabil god helse. Stive ryggmuskler og nakkemuskler er vel det man kan sette finger på. De siste 2 årene har han begynt å få anfall. De forløper slik at han blir varm/het i hodet, så blir han nummen/vissen i deler av ansiktet (noen ganger armer, andre ganger føtter). Han blir helt mo i kroppen og klarer ikke gjøre noe. Sitter han og spiser, så klarer han ikke fullføre. Disse anfallene har varighet fra noen minutter til flere timer. De kommer helt uanmeldt: de siste to gangene kom de henholdsvis under middagen, og under TV-titting. Mao. ikke under anstrengelser.Tanker man gjør seg er mange, og jeg har jaget han inn og ut av legekontoret. Han har vært i en rekke undersøkelser, røntgen, EKG, epilepsi undersøkelser, røntgen av nakke skuldre, ja jeg husker ikke alt. Kiropraktorbehandlinger. Og doktorene sier han feiler ingenting. Men det er jo ikke tilfelle. Ingen behøver å fortelle meg at det er normalt å ha slike anfall: en mann i sin beste alder som ikke har hatt nevneverdige plager hele sitt liv. Kan du gi meg råd om hva vi skal gjøre? Finnes det alternative behadlinger som kan hjelpe oss å finne ut hva dette er?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216642-noe-uforklarlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Jeg kan dessverre ikke si hva din mann lider av, men jeg forstår at opplever dette som frustrerende. Slike anfall kommer vanligvis fra nervesystemet, som for eksempel en uvanlig variant av migrene. Noen ganger kan endringer i blodsirkulasjonen pga blodtrykk eller overproduksjon av stresshormoner gi varme i hodet/ansiktet ofte kombinert med høy puls. Hvis anfallene fortsetter synes jeg dere kan fortsette med undersøkelser hos leger. Innen alternativ behandling er det oftest akupunktur som anbefales ved liknende anfall uten jeg kjenner til noen forsøk som vitenskapelig beviser at det har noen virkning.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216642-noe-uforklarlig/#findComment-1600724
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...