Gå til innhold

paranoid personlighetsforstyrrelse

Anbefalte innlegg

Hei! Har en mamma som har akkurat de kjennetegnene som du skriver om,og kan også til tider være verre. Hun er helt besatt på onde ånder,alle har ondeånder som de setter på folk de ikke liker osv og vil henne og alle rundt henne vondt. Hun er helt avhengig av synske-folk(de med som ser alt)daglig,hun må ringe hver dag for å høre hva denne dagen bringer. Hun er arbeidsledig og er for det meste hjemme. Når det kommer besøk.går hun å legger seg. Trur også hun har sosial angst,hun kan ikke være sosial,klarer ikke mange mennesker,hun vet ikke hvordan man skal oppføre seg. Dette har pågått i over 10 år,og vi, familien hennes er ganske oppgitt og frustrert. Dette ødelegger familien og forholdet til henne. Jeg,datteren, har min egen familie å tenke på og prøver egentlig å kutte kontakten med henne pga at ho terroriserer meg og min samboer. Jeg har snakket med pappaen min og søsteren min om dette og vi vet ikke hva vi skal gjøre.Har også tatt kontakt med fastlegen hannes,men han ga henne lykkepiller som hun ikke spiser.Må også nevne at noen i familien hennes(søsteren,broren)har nerveproblemer og det har de selv innsett og fått hjelp. men mamman min vil ikke innrømme at hun er syk.Trenger virkelig hjelp og råd. Kan man innlegge henne på en behandlingsted eller hvordan fungerer det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216644-paranoid-personlighetsforstyrrelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Om diagnosen er riktig, er det bare medisiner som hjelper. Ikke antidepressiva /lykkepiller), men små doser med antipsykotisk medisin.

Kanskje fastlegen kan selge inn ideen hos henne. Jeg antar at hun heller ikke føler seg vel med å ha det slik.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...