Gå til innhold

kan jeg ha iritabel tykktarm?

Anbefalte innlegg

Gjest motisaz

noen ganger er alt som det "skal" men i perioder hra jeg mye magesmerter, treg mage eller veldig løs mage, føler meg oppblåst, og føler t det er "noe som skal ut"..om det er luft eller hva..og slim fra endetarmen. Så plutselig blir alt helt normalt..men så kommer det igjen...kan det være irritabel tykktarm?? noen som uansett har noen råd til meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21673-kan-jeg-ha-iritabel-tykktarm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Odrun

Jeg hadde også sterke mavesmerter lignende det du beskriver. Min svigerinne tipset meg om blodtypedietten, og allerede etter en uke med den, var jeg kvitt smertene. Har siden fulgt dietten. De få gangene jeg har spist noe annet har jeg fått tilbake de samme plagene.

Kanskje verdt å prøve for deg også?

Lykke til uansett hva du gjør.

Gjest batteri

hei!du kjenner sikkert meg igjen...har fått råd fra deg før,tror jeg!

jeg tror kanskje jeg har irritabel tykktarm selv.har sånn cirka de samme plagene som deg,jeg er ihvertfall oppblåst hele tiden.også skifter det mellom hard og løs mage.og jeg får magesmerter,avogtil kjenner jeg bare at det stikker en plass i magen liksom...men det kan også vere sterkere smerter.plagene går litt bort etter at jeg har vert på do,men ikke mye.når jeg spiser/drikker kommer de tilbake igjen.håper det er noen som kan gi noen råd.jeg vet ikke om jeg har irritabel tykktarm,men...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære motisaz.

Dette kan utmerket være irritabel tykktarm. Du bør ta en undersøkelse av tykktarmen hvis du er ofte plaget, for å utelukke polypper etc. Mot irritabel tykktarm kan det være gunstig med tilskudd av melkesyrebakterier (syrnede melkeprodukter eller kapsler x 3 dgl) sammen med peppermynte som te eller kapsler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...