Gå til innhold

Avføring under fødsel!


Gjest Thekla84

Anbefalte innlegg

Gjest Thekla84

Jeg leste en plass at man gjerne kan bæsje på seg når man føder. Skal selv føde om ca 10 uker, og har ikke noen spesiell fødsels-angst utenom at jeg tenker "Tenk om jeg tisser, promper eller bæsjer på meg under fødselen??" (Spørsmålet virker sikkert morsomt når dere leser det, men det er en virkelig ekkel tanke). Jeg er redd for at det kommer til å bli kjempe flaut ovenfor min samboer eller beste venninne (som er sykepleier) skal være med på fødselen!

Er det noen som har noen beroligende svar til meg der ute??

På forhånd; tusen takk for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke nick i dag

dette at du kansje bæsjer på deg skal jeg love deg at du ikke tenker på når du ligger å skal føde. det er ganske naturlig egentlig. men hvis du er veldig flau for dette,kan du ta klyster på sykehuset(dette blir man som regel spurt om)

lykke til videre og med fødselen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilikkenicke

Ha ha ha ha... Jeg har bare vært med på en fødsel i mitt liv og det var da jeg kom til verden. Altså vet jeg svært lite om det. Men det slår meg at det hadde vært merkelig om man skulle greie å holde igjen under slike kraftanstrengelser som det er å føde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thekla84

Ha ha ha ha... Jeg har bare vært med på en fødsel i mitt liv og det var da jeg kom til verden. Altså vet jeg svært lite om det. Men det slår meg at det hadde vært merkelig om man skulle greie å holde igjen under slike kraftanstrengelser som det er å føde.

"Ha ha ha ha... Jeg har bare vært med på en fødsel i mitt liv og det var da jeg kom til verden. Altså vet jeg svært lite om det. Men det slår meg at det hadde vært merkelig om man skulle greie å holde igjen under slike kraftanstrengelser som det er å føde."

Hvis du ikke vet noe om dette så la være å svare.. jeg ventet meg et seriøst svar "vilikkenicke"...Så HYSJ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mirakel*2?

jeg bæsjet under fødselen. Du bryr deg ikke i det hele tatt. Det kan jeg si med 100 % sikkerhet. Du gir blaffen i absolutt alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke klyster, men det kom ingenting annet enn fostervann, blod, slim og baby ut av meg.

MEN om det hadde gjort det, så hadde jeg ikke brydd meg om det i det hele tatt. Det er slikt man tror man vil tenke på, men man gjør det ikke. Jeg ville bare ha ungen ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man er midt oppe i en fødsel er du plutselig ikke så bluferdig lenger c",) Du får tilbud om klyster også. Så da kan du jo ta det hvis du er veldig nervøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg presset ut endel avføring under første fødsel, og synes i ettertid at det var ekkelt. Akkurat der og da hadde jeg ikke tid til å tenke på det...

Da jeg skulle ha nr 2 ba jeg om klyster, så slapp jeg det problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det tenkte jeg mye på også før jeg skulle føde. Da jeg fødte lillesøster bæsjet jeg litt. Husker jordmor sa hun skulle tørke bort til avføring.

Jeg ble litt flau, men hadde absolutt mer enn nok med å presse ungen ut.

Jeg visste jo også at det er helt normalt.

Mannen min var med, og han tenkte ikke noe over det.

Det er ikke store mengder som kommer, for det er ganske sammenpresset der nede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flystripa

Jeg hadde panikk for akkurat dette, da jeg skulle ha førstemann.

Nå har jeg født 3 ganger, og jordmora tørket alle ganene. Den ene fødselen følte jeg var en skikkelig dritefødsel :/

Når du står midt oppi fødselen, så gjør det ingenting. Man kan ikke stoppe det uansett. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilikkenickejeg

"Ha ha ha ha... Jeg har bare vært med på en fødsel i mitt liv og det var da jeg kom til verden. Altså vet jeg svært lite om det. Men det slår meg at det hadde vært merkelig om man skulle greie å holde igjen under slike kraftanstrengelser som det er å føde."

Hvis du ikke vet noe om dette så la være å svare.. jeg ventet meg et seriøst svar "vilikkenicke"...Så HYSJ!

Surpomp! Jeg var faktisk seriøs. Jeg tror det må være vanvittig vanskelig å holde igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det kan godt hende at du bæsjer litt under fødselen, men det tenker du ikke på der og da. Uansett, dersom du synes dette er ubehagelig å tenke på, be om klyster (jeg fikk klyster første gang, men jeg kan love deg å sitte på do med skikkelig magevonde OG rier, ikke er en spesielt behagelig opplevelse :-)

Andre gangen tror jeg det kom litt, men vet ærlig talt ikke helt. Tredje gangen tror jeg ikke det kom noe, men vet heller ikke helt sikkert. Like greit:-)

(Under mine tre fødsler har gubben "vær så god" å holdt seg ved hodeenden min, for det er jo DER jeg trenger han. - dermed unngår man også dette problemet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var akkurat som deg på forhånd. Da fødselen var i gang var det helt naturlig med bæsj. Det kom flere ganger og var bra, da følte jeg at jeg gjorde ting helt riktig. Og for jordmor virket det helt naturlig. Lå på papir som hun stadig byttet ut likevel. Det er andre ting ved en fødsel som er langt verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare se bort i fra svaret til vilikkenicke. Dersom man ikke tør å stå fram med sitt faste nick eller man ikke tilhører her, kan man holde seg unna!!

Jeg har ikke født før og har akkurat de samme bekymringene som deg. Har ca 15 uker igjen til fødsel. Nå har jeg lest mye om klyster og skjønt at dette gjør susen, selv om det sikkert er ubehagelig det også.

Jeg tror de fleste jordmødre er vant til at dette skjer og at de helt sikkert bare fjerner dette diskret. Det ser du forresten av flere av svarene du har fått fra de erfarne fødende her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare se bort i fra svaret til vilikkenicke. Dersom man ikke tør å stå fram med sitt faste nick eller man ikke tilhører her, kan man holde seg unna!!

Jeg har ikke født før og har akkurat de samme bekymringene som deg. Har ca 15 uker igjen til fødsel. Nå har jeg lest mye om klyster og skjønt at dette gjør susen, selv om det sikkert er ubehagelig det også.

Jeg tror de fleste jordmødre er vant til at dette skjer og at de helt sikkert bare fjerner dette diskret. Det ser du forresten av flere av svarene du har fått fra de erfarne fødende her.

Jeg tok som sagt klyster (mini-klyx?) ved fødsel nr 2, og synes ikke det var ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født tre ganger og aldri opplevd å bæsje på meg under fødselen. Jeg tror ikke det skjedde, men man kan aldri vite... Fokuset ligger liksom et helt annet sted når man føder. Ved første fødsel ba jeg om klyster da jeg følte behov for å "få ut noe". Dette gikk helt fint!

Andre og tredje gang rakk jeg ikke engang å spørre om klyster...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guffent tema, men jeg fikk klyster da jeg kom på sykehuset (for å sette litt fart på useriøse rier...), og fikk dermed tømt meg, men da hun kom ut 11 timer etterpå så kom det jaggu endel dritt også. Jordmor tørket det diskret vekk, og samboeren min hadde neppe merket noe om jeg ikke hadde begynt å mase om det der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mer vanlig at det kommer ditt&datt under en fødsel enn at det ikke gjør det. Det er kjempekrefter som settes igang i kroppen og underlivet, og dette har man ikke kontroll over. Det kommer ikke til å føles flaut i det hele tatt, for du vil bare være opptatt med å presse ut barnet og det vil kreve hele din fysiske og psykiske styrke.

Har skjedd meg alle gangene, og de snille fødselshjelperne bare tørker det bort som ingenting har skjedd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...