Gjest Destini Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Hallo! Synes virkelig at innlegg som forsøker å sverte adopsjon burde blitt slettet fortløpende. Har ingenting på et "seriøst" lege-adopsjonsforum å gjøre. Dette er jo helt villt.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216890-adopsjonsforum/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest knarp Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Å "sverte" er en ting. Å uttrykke motforestillinger er noe annet. Jeg får assosiasjoner til brenning av norske flagg i Gaza når jeg leser de reaksjoner som motforestillinger blir møtt med på dette forum. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216890-adopsjonsforum/#findComment-1599452 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snø Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Jeg er veldig enig med Destini. Folk som bare er ute etter å skape splid ødelegger mer enn de tilførerer. Diskusjon er bra, men da må dem man diskuterer med være i stand til å lese. Noe "rett og slett ikke kan. Jeg skrev et svar til ei som lurte på hvor hun skulle henvende seg, og kopierte fra AF sin hjemmeside. Hvor det bl.a blir henvist til at det nå er Budir som har det sentrale adopsjonregisteret. Og svaret fra "Rett og slett på det er" "Snø har ikke forstått at BUFdir har registret sitt om deg,adoptivforeldrene dine og dine opprinnlige foreldre." Noe som beviser at dama ikke leser innlegg, men kun er ute etter å provosere og ta enkeltpersoner. Og meg er hun tydeligvis særdeles lite glad i ;-) Jeg tar meg overhode ikke nær av dette personlig, om noe så synes jeg det er underholdende. Men når jeg ikke kan svare igjen så er det irriterende. Og i tillegg så forpester det forumet og jeg vet at det skremmer bort mange som ellers ville deltatt. Og det er nok også dessverre målet til disse to. Så webmaster, vær så snill å oppretthold linjen som har vært holdt tidligere. Og alle andre - gjør webmaster sin jobb lett med å overse trollene!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216890-adopsjonsforum/#findComment-1599979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moderator Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Jeg er veldig enig med Destini. Folk som bare er ute etter å skape splid ødelegger mer enn de tilførerer. Diskusjon er bra, men da må dem man diskuterer med være i stand til å lese. Noe "rett og slett ikke kan. Jeg skrev et svar til ei som lurte på hvor hun skulle henvende seg, og kopierte fra AF sin hjemmeside. Hvor det bl.a blir henvist til at det nå er Budir som har det sentrale adopsjonregisteret. Og svaret fra "Rett og slett på det er" "Snø har ikke forstått at BUFdir har registret sitt om deg,adoptivforeldrene dine og dine opprinnlige foreldre." Noe som beviser at dama ikke leser innlegg, men kun er ute etter å provosere og ta enkeltpersoner. Og meg er hun tydeligvis særdeles lite glad i ;-) Jeg tar meg overhode ikke nær av dette personlig, om noe så synes jeg det er underholdende. Men når jeg ikke kan svare igjen så er det irriterende. Og i tillegg så forpester det forumet og jeg vet at det skremmer bort mange som ellers ville deltatt. Og det er nok også dessverre målet til disse to. Så webmaster, vær så snill å oppretthold linjen som har vært holdt tidligere. Og alle andre - gjør webmaster sin jobb lett med å overse trollene!! Skjønner godt at du blir frustrert over personangrepene når vi i tillegg oppfordrer deg til ikke å svare. Som du kjenner til så sletter vi det meste av innlegg skrevet kun for å provosere, og vi fjerner også det vi oppdager av ren drittkasting. Denne gangen valgte vi å la en tråd stå, men slik det videre har utviklet seg velger vi nå å slette nye innlegg. Adopsjonsforumet ville allikevel tjent på at de faste brukerne hadde litt større aksept for at ting man misliker kan bli skrevet også der (unntatt selvfølgelig den type personangrep du av en eller annen grunn ser ut til å tiltrekke deg). Intensiteten i den frustrasjonen som utvises når man er misfornøyd med redaksjonens valg mht sletting, oppleves nok av utenforstående (og oss) som noe overdrevet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216890-adopsjonsforum/#findComment-1600223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snø Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Skjønner godt at du blir frustrert over personangrepene når vi i tillegg oppfordrer deg til ikke å svare. Som du kjenner til så sletter vi det meste av innlegg skrevet kun for å provosere, og vi fjerner også det vi oppdager av ren drittkasting. Denne gangen valgte vi å la en tråd stå, men slik det videre har utviklet seg velger vi nå å slette nye innlegg. Adopsjonsforumet ville allikevel tjent på at de faste brukerne hadde litt større aksept for at ting man misliker kan bli skrevet også der (unntatt selvfølgelig den type personangrep du av en eller annen grunn ser ut til å tiltrekke deg). Intensiteten i den frustrasjonen som utvises når man er misfornøyd med redaksjonens valg mht sletting, oppleves nok av utenforstående (og oss) som noe overdrevet. Takk for svar. Hadde det vært opp til meg så hadde dere ikke trengt å slette. Jeg tar meg ikke nær av personangrepene heller, disse personene mangler injurierende kraft. Men det blir feil nå jeg må la det stå ubesvart... Og så vet jeg at mange andre rømmer forumet pga disse. Og at mange ikke ønsker å ta opp tema av samme grunn. Og jeg ser jo også at en del untefor "adopsjonsmiljøet" på dol reagerer på trådene. Og hvis vi ikke skal svare, så kan jo trådene like gjerne slettes? Som sagt, det eneste som plager meg er at jeg ikke får ta igjen. Og det at de ødelegger for mange andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216890-adopsjonsforum/#findComment-1600246 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moderator Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Takk for svar. Hadde det vært opp til meg så hadde dere ikke trengt å slette. Jeg tar meg ikke nær av personangrepene heller, disse personene mangler injurierende kraft. Men det blir feil nå jeg må la det stå ubesvart... Og så vet jeg at mange andre rømmer forumet pga disse. Og at mange ikke ønsker å ta opp tema av samme grunn. Og jeg ser jo også at en del untefor "adopsjonsmiljøet" på dol reagerer på trådene. Og hvis vi ikke skal svare, så kan jo trådene like gjerne slettes? Som sagt, det eneste som plager meg er at jeg ikke får ta igjen. Og det at de ødelegger for mange andre. Vi sletter jo også stort sett alt som produseres fra en viss kilde. Noen ganger kan det ta litt mer tid enn ønsket, og noen ganger kan det innledningsvis være noe usikkerhet hvem som står bak. I slike situasjoner er det mest konstruktivt å maile oss samt ha litt is i maven selv om vi reagerer senere enn brukerne ønsker. Men vi hadde alle ønsket å være provokatøren vår foruten. Hvis det hadde vært situasjonen ville det også vært rom for flere nyanserte debatter om ulike aspekter ved adopsjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216890-adopsjonsforum/#findComment-1600305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lille pille trille Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Å "sverte" er en ting. Å uttrykke motforestillinger er noe annet. Jeg får assosiasjoner til brenning av norske flagg i Gaza når jeg leser de reaksjoner som motforestillinger blir møtt med på dette forum. Du har antagelig ikke lest de innleggene som allerede er slettet, og kan dermed ikke forstå hele årsaken til dette ønsket om sletting. Det har jeg; og personen (e) som holder på inne på adopsjon har sterke preg av paranoid psykose, og skriver ting som er meget på kanten. Det er noe helt annet å stemple alle adoptanter som "barnekidnappere" og alle adopterte som "suicidale", enn å skrive konstruktive innlegg om adopsjon, enten man støtter det eller stiller spørsmål ved det. Hilsen ei som ikke vanker på adopsjonsforum, men som forstår hvorfor det reageres mot slike innlegg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216890-adopsjonsforum/#findComment-1601860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Skjønner godt at du blir frustrert over personangrepene når vi i tillegg oppfordrer deg til ikke å svare. Som du kjenner til så sletter vi det meste av innlegg skrevet kun for å provosere, og vi fjerner også det vi oppdager av ren drittkasting. Denne gangen valgte vi å la en tråd stå, men slik det videre har utviklet seg velger vi nå å slette nye innlegg. Adopsjonsforumet ville allikevel tjent på at de faste brukerne hadde litt større aksept for at ting man misliker kan bli skrevet også der (unntatt selvfølgelig den type personangrep du av en eller annen grunn ser ut til å tiltrekke deg). Intensiteten i den frustrasjonen som utvises når man er misfornøyd med redaksjonens valg mht sletting, oppleves nok av utenforstående (og oss) som noe overdrevet. "Adopsjonsforumet ville allikevel tjent på at de faste brukerne hadde litt større aksept for at ting man misliker kan bli skrevet også der" Der tror jeg du har et poeng, gitt. Adopsjonsforumet er vel ikke hellig mht. meninger og påstander - med mindre det dreier seg om direkte personangrep? ".........................................." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216890-adopsjonsforum/#findComment-1602089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moderator Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 "Adopsjonsforumet ville allikevel tjent på at de faste brukerne hadde litt større aksept for at ting man misliker kan bli skrevet også der" Der tror jeg du har et poeng, gitt. Adopsjonsforumet er vel ikke hellig mht. meninger og påstander - med mindre det dreier seg om direkte personangrep? ".........................................." Det spesielle med adopsjonsforumet er at det gjennom flere år har vært en person som poster en mengde innlegg som kun har til hensikt å provosere andre brukere. I tillegg poster vedkommende historier som angis å være selvopplevde (under en mengde forskjellige nick) samt bruker mye energi på å sverte enkelte av de andre brukerne relativt grovt. Disse tingene til sammen har medført at vi for flere år siden innførte en "null-toleranse linje" i forhold til denne brukeren og alt vedkommende skriver blir slettet. Det triste med denne situasjonen er at enhver annen person som måtte komme til å skrive innlegg som innehar momenter som kan tolkes som motforestillinger mot adopsjon, raskt blir beskyldt for å være den faste kverulanten. Dette har gjort adopsjonsforumet til et mye "smalere" forum enn hva som hadde vært ønskelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216890-adopsjonsforum/#findComment-1602182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest for anledningen anonym - med god grunn Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 "Adopsjonsforumet ville allikevel tjent på at de faste brukerne hadde litt større aksept for at ting man misliker kan bli skrevet også der" Der tror jeg du har et poeng, gitt. Adopsjonsforumet er vel ikke hellig mht. meninger og påstander - med mindre det dreier seg om direkte personangrep? ".........................................." Men når vi vet at det dreier seg om gamle plageånder som har regelrett forfulgt og sjikanert andre brukere tidligere, er det ikke så rart det blir baluba. Noen har mottatt trusselmailer fra personen, til og med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216890-adopsjonsforum/#findComment-1602186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Det spesielle med adopsjonsforumet er at det gjennom flere år har vært en person som poster en mengde innlegg som kun har til hensikt å provosere andre brukere. I tillegg poster vedkommende historier som angis å være selvopplevde (under en mengde forskjellige nick) samt bruker mye energi på å sverte enkelte av de andre brukerne relativt grovt. Disse tingene til sammen har medført at vi for flere år siden innførte en "null-toleranse linje" i forhold til denne brukeren og alt vedkommende skriver blir slettet. Det triste med denne situasjonen er at enhver annen person som måtte komme til å skrive innlegg som innehar momenter som kan tolkes som motforestillinger mot adopsjon, raskt blir beskyldt for å være den faste kverulanten. Dette har gjort adopsjonsforumet til et mye "smalere" forum enn hva som hadde vært ønskelig. Det rimeer ganske bra med det inntrykket jeg har fått, ja :-) ".........................................." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216890-adopsjonsforum/#findComment-1602194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Logitechmusa Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 "Adopsjonsforumet ville allikevel tjent på at de faste brukerne hadde litt større aksept for at ting man misliker kan bli skrevet også der" Der tror jeg du har et poeng, gitt. Adopsjonsforumet er vel ikke hellig mht. meninger og påstander - med mindre det dreier seg om direkte personangrep? ".........................................." Spørsmålet blir også om DOLs ledelse ønsker at det skal spres uriktig informasjon på et forum med så spesifikt tema som adopsjon er. Det meste av det provokatøren legger frem som sannhet er uriktig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216890-adopsjonsforum/#findComment-1605037 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Det spesielle med adopsjonsforumet er at det gjennom flere år har vært en person som poster en mengde innlegg som kun har til hensikt å provosere andre brukere. I tillegg poster vedkommende historier som angis å være selvopplevde (under en mengde forskjellige nick) samt bruker mye energi på å sverte enkelte av de andre brukerne relativt grovt. Disse tingene til sammen har medført at vi for flere år siden innførte en "null-toleranse linje" i forhold til denne brukeren og alt vedkommende skriver blir slettet. Det triste med denne situasjonen er at enhver annen person som måtte komme til å skrive innlegg som innehar momenter som kan tolkes som motforestillinger mot adopsjon, raskt blir beskyldt for å være den faste kverulanten. Dette har gjort adopsjonsforumet til et mye "smalere" forum enn hva som hadde vært ønskelig. "Det triste med denne situasjonen er at enhver annen person som måtte komme til å skrive innlegg som innehar momenter som kan tolkes som motforestillinger mot adopsjon, raskt blir beskyldt for å være den faste kverulanten. Dette har gjort adopsjonsforumet til et mye "smalere" forum enn hva som hadde vært ønskelig." Som fast leser og bruker av Adopsjonsforumet syns jeg akkurat dette er veldig trist. :-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216890-adopsjonsforum/#findComment-1605040 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snø Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 "Det triste med denne situasjonen er at enhver annen person som måtte komme til å skrive innlegg som innehar momenter som kan tolkes som motforestillinger mot adopsjon, raskt blir beskyldt for å være den faste kverulanten. Dette har gjort adopsjonsforumet til et mye "smalere" forum enn hva som hadde vært ønskelig." Som fast leser og bruker av Adopsjonsforumet syns jeg akkurat dette er veldig trist. :-( Og jeg kaster meg på den, jeg også. Ulike meninger og diskusjoner rundt dette er bra. Vi som foreldre har godt av å ikke bare få solskinnshistoriene. Og det er trist at det nå er skapt et klima hvor den delen er umulig :-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216890-adopsjonsforum/#findComment-1605051 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 "Adopsjonsforumet ville allikevel tjent på at de faste brukerne hadde litt større aksept for at ting man misliker kan bli skrevet også der" Der tror jeg du har et poeng, gitt. Adopsjonsforumet er vel ikke hellig mht. meninger og påstander - med mindre det dreier seg om direkte personangrep? ".........................................." ...snart får vi se ekle tegninger der.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216890-adopsjonsforum/#findComment-1610701 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Du har antagelig ikke lest de innleggene som allerede er slettet, og kan dermed ikke forstå hele årsaken til dette ønsket om sletting. Det har jeg; og personen (e) som holder på inne på adopsjon har sterke preg av paranoid psykose, og skriver ting som er meget på kanten. Det er noe helt annet å stemple alle adoptanter som "barnekidnappere" og alle adopterte som "suicidale", enn å skrive konstruktive innlegg om adopsjon, enten man støtter det eller stiller spørsmål ved det. Hilsen ei som ikke vanker på adopsjonsforum, men som forstår hvorfor det reageres mot slike innlegg! Det er mange rare mennesker på internett - det er nå sikkert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216890-adopsjonsforum/#findComment-1610702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.