ROAM Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hei, Min kone som er 46 år har fått malignt melanom (føflekkreft) med spredning til lunger, milt og binyre. Hun har akkurat vert igjennom et forskringsprosjekt på Radiumhospiltalet ledet av Steinar Aamdal. Hovedingrediensen i det prosjektet er en vaksine som heter GV1001. Denne hadde en viss effekt, men ikke nok til å vere med på prosjektet videre. Derfor er vi dypt fortvilt og forsterket av at vi har to små barn (5 og 8 år). Hun tar nå forskjellige naturprodukt for å styrke immunforsvaret og drikker juice med antioksidanter. Vi ønsker sterkt å få dine råd og alt annet som du evt. kan tilby. Håper på snarlig svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217841-malignt-melanom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest et lite håp? Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Østens tankegang: Din kone bør tenke nøye tilbake om hun i tidligere alder har slitt med sorg som ikke er bearbeidet. Det kan være hun sitter inne med fortrengt sinne som må ut. (En dr.Hamer (søk på nettet) mener at hvis man får bearbeidet traumer, så kan utviklingen av kreft stoppe opp) Dette er opp til dere å vurdere, men så har jeg i allefall sagt det. Jeg selv ville jobbet aktivt med gamle fortrengte saker om jeg fikk kreft.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217841-malignt-melanom/#findComment-1611315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Malignt melanom med spredning er en vanskelig sykdom å behandle fordi cellene er ganske motstandsdyktige mot cellegifter og stråling. Det er noen oppmuntrende resultater fra vaksineforsøk og jeg forstår at hun har fått være med på et forsøk der. Jeg forstår at dere nå er i en meget vanskelig situasjon og derfor er det viktig å være helt oppriktig med dere. Innen alternativ behandling kjenner jeg ikke til noen metode som vi vet kan helbrede denne tilstanden og behandlingen kan derfor mere regnes for å være en støttebehandling. Ingrediensene er psykologisk hjelp, ernæringsstøtte og immunstimulerende behandling. Jeg vil i første omgang ikke anbefale å reise til utlandet, men prøve å få et behandlingstilbud her i Norge, gjerne fra en lege som praktiserer helhetsmedisin i nærheten av der dere bor. Responsen på en slik støttebehandling er individuell og det er viktig at dere får kontakt med en behandler som kan følge henne opp over tid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217841-malignt-melanom/#findComment-1614259 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ROAM Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 Malignt melanom med spredning er en vanskelig sykdom å behandle fordi cellene er ganske motstandsdyktige mot cellegifter og stråling. Det er noen oppmuntrende resultater fra vaksineforsøk og jeg forstår at hun har fått være med på et forsøk der. Jeg forstår at dere nå er i en meget vanskelig situasjon og derfor er det viktig å være helt oppriktig med dere. Innen alternativ behandling kjenner jeg ikke til noen metode som vi vet kan helbrede denne tilstanden og behandlingen kan derfor mere regnes for å være en støttebehandling. Ingrediensene er psykologisk hjelp, ernæringsstøtte og immunstimulerende behandling. Jeg vil i første omgang ikke anbefale å reise til utlandet, men prøve å få et behandlingstilbud her i Norge, gjerne fra en lege som praktiserer helhetsmedisin i nærheten av der dere bor. Responsen på en slik støttebehandling er individuell og det er viktig at dere får kontakt med en behandler som kan følge henne opp over tid. Takk for svaret! Hva mener du med lege som praktiserer helhetsmedisin? Er det en vanlig lege eller hva? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217841-malignt-melanom/#findComment-1614932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.