Gå til innhold

Har angst for terroraksjoner i Norge, er min frykt ubegrunnet?

Anbefalte innlegg

Gjest Er dette en normal frykt?

sliter til tider med angst. Nå i det siste har jeg fått en stor angst for å bevege meg på plasser med mange folk samlet som kjøpesenter etc. Bor i Oslo, og er redd for at det skal bli noen terroraksjoner her og blodige opprør

Er min frykt forståelig? Eller burde jeg øke medisineringen min på Rivotril?

Fortsetter under...

Dette vil jeg definitivt kalle angst!

Rent teoretisk så er det jo veldig lite trolig at nettopp du ville være tilstede under ett terrorattack. Så risken er veldig liten. Matematisk sett har du like stor sjangse å vinne 7 rette i lotto..

Gjest Er dette en normal frykt?

Rent teoretisk så er det jo veldig lite trolig at nettopp du ville være tilstede under ett terrorattack. Så risken er veldig liten. Matematisk sett har du like stor sjangse å vinne 7 rette i lotto..

men jeg kan jo ha en angst for terroraksjoner i Oslo, selv om sannsynligheten for at jeg er innblandet er svært liten. Men Norge er jo et lite land, Hvis et terrorangrep skulle skje, er jo sannsynligheten stor for at jeg kjenner noen som blir rammet av det.

jeg kjører forbi Oslo sentrum hver dag på vei til jobb. Hvis de skulle planlegge en terroraksjon der så blir jo sannsynligheten større for at jeg skulle se noe av dette, eller bli innblandet på noen måte

Annonse

En kan ikke gå å tenke slik. Du eller noen du kjenner kan også bli smittet av fugleinnfluensa og bli truffet av lynet, men sjansen for det er minimal. Tror sjansen for å bli påkjørt er tusen ganger større, og det skjer heldigvis med få av oss.

Skift kanal når terror blir tema.

men jeg kan jo ha en angst for terroraksjoner i Oslo, selv om sannsynligheten for at jeg er innblandet er svært liten. Men Norge er jo et lite land, Hvis et terrorangrep skulle skje, er jo sannsynligheten stor for at jeg kjenner noen som blir rammet av det.

jeg kjører forbi Oslo sentrum hver dag på vei til jobb. Hvis de skulle planlegge en terroraksjon der så blir jo sannsynligheten større for at jeg skulle se noe av dette, eller bli innblandet på noen måte

Det er nærmest uendelig mange andre ting du like gjerne kan bli rammet av, så hvorfor være redd akkurat for terrorangrep?

Du går vel ikke rundt og er like redd (håper jeg! )for å bli påkjørt, oppleve brann, at flyet skal styrte, at en gærning skal skyte deg, at du skal bli akutt alvorlig syk e.l..

Sannsynligheten for å bli rammet av terror er like stor (liten!) som mye annet, i mange tilfeller adskillig mindre.

Man kan ikke gå rundt og bekymre seg for alt farlig som _kan_ skje. Slapp av=)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...