Gå til innhold

Har jeg gjort noe dumt..? seponering av Cipralex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en ung dame på 23 år.

Har siden sommeren 05 tatt 10 mg cipralex, gikk over til 20 mg i høst etter en litt tygre periode.

Har den siste tiden følt meg veldig bra, ettersom ting på hjemmebane har begynt komme i orden, og ting har roet seg.

Den siste uken har jeg GLEMT ta pillene mine, og merket at jeg har blitt forferdelig svimmel, og trett.

Kom idag på at jeg ikke har tatt mine 20 mg cipralex på bortimot en uke (søndag er det en uke)

Føler meg rar, svimmel og tullete, men ellers ingen tilbakefall av depresjon, ingen aggresjons-anfall eller lignende.

Føler meg BRA annet enn svimmelheten.

Nå er da spørsmålet, må jeg begynne med tablettene igjen, for så å seponere, eller kan jeg bare holde opp nå som det alt er gått 1 uke omtrent.

Dette vil jo ikke holde på for evig tid mener jeg??!

LEgesekretæren på legekontoret vårt ristet på hodet av meg, og sa det ikke er rart jeg føler meg litt...små dårlig, og hun mente jeg nok kanskje burde trappe opp fra 10 til 20 også ned igjen, til jeg ikke trengte mer utover en lengre periode.

Men, jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke føler for å ta de mer.

Jeg vil ikke, legen min nekter meg reductil, siden disse ikke kan tas med SSRI, så da slutter jeg på det, og håper på å få reductil igjen i løpet av noen mnd.

Jeg føler at grunnlaget mitt for å få SSRI er borte, og jeg vil prøve meg uten.

Men, jeg mente virkelig ikke hoppe rett fra 20 mg til ingenting..

Kan vel ikke være farlig?

Skrevet

Tja, farlig kan det iallefall ikke være. Da jeg var innlagt i fjor sommer seponerte legen Cipralex 30 mg på dagen. Jeg ble selvsagt veldig dårlig... (Men det brydde de seg fint lite om.) Gikk over etter et par uker.

Men slik jeg har skjønt det øker risikoen for tilbakefall når man bråslutter. Helst skal man seponere med 1/3 av gangen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...