Gå til innhold

Gleder meg til fødsel - er jeg gal?


Gjest Thekla84

Anbefalte innlegg

Gjest Thekla84

Hei alle der ute som har født. Jeg er gravid med førstemann, er nå i uke 29 så det er ca 11 uker til jeg skal føde. Jeg har ikke hatt noe fødselsangst i det hele tatt, og ser virkelig frem til den dagen. Vet det gjør vondt og sånn, men jeg har ikke begrep om hva den smerten kan være! Det hendt jeg har våknet midt på natten og gruet meg bittelitt, men det er fordi at om natten er det letter å føle seg hjelpeløs siden de fleste sover...

Men som sagt: Er det bra for meg å glede meg slik til den dagen og tenke at det går bra??

Takknemmelig for alle svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest - en som også gleder seg!

Jeg er 18 uker på vei med første mann og føler litt det samme som deg. Kroppen vår er jo skapt for å føde, selv om det selvfølgelig gjør vondt. Jeg gleder meg til hele opplevelsen og det å få se dette lille vesenet og dele alt med mannen min. Jeg tror at om man spenner seg og gruer seg gjør man det bare vondere for seg selv.

Men, jeg vet jo egentlig ikke hva jeg snakker om. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempefint at du gleder deg til fødselen. Jeg tror absolutt at det kommer til å hjelpe deg når ting setter i gang.

Du vet det skal være vondt, men du vet jo ikke hvordan det blir. Og uansett om du hadde født fra før, så vil ikke neste fødsel være lik den forrige.

Det er kanskje det som er det folk gruer seg mest til når det gjelder fødsler - det ukjente.

Men det er helt utrolig å føde. Jeg har hatt 1 keisersnitt og 2 vaginale fødsler. Alle har vært helt utrolige. Den første vaginale fødselen var vanvittig langdryg (70 timer), men 1 time etter at lillesøster var født tenkte jeg for meg selv at jeg ville gjøre dette flere ganger.

Når tiden nærmet seg at lillebror skulle komme til verden gledet jeg meg nesten. Jeg fikk litt sjokk når fødselen var totalt anderledes enn sist. Der jeg hadde hatt kontroll sist, var jeg fullstendig overgitt smertene denne gangen.

Men likevel tror jeg at det hadde vært mye verre om jeg hadde gått inn i fødselen og gruet meg.

Nå kjenner jeg at jeg er glad jeg er ferdig med fødsler. Jeg har fått 3 flotte og velskapte barn.

Du kan virkelig glede deg til det du har foran deg. Det å føde er noe av det sterkeste man som menneske kan oppleve. Og resultatet er jo ubeskrivelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen Lurulf

Jeg tror det er mange som gleder seg til å føde på slutten av svangerskapet - først og fremst fordi de er så lei av stor mage, vann i kroppen, osv.

Bare gled deg du, ingenting er bedre enn det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jeg har overlevd :o)

Jeg er 18 uker på vei med første mann og føler litt det samme som deg. Kroppen vår er jo skapt for å føde, selv om det selvfølgelig gjør vondt. Jeg gleder meg til hele opplevelsen og det å få se dette lille vesenet og dele alt med mannen min. Jeg tror at om man spenner seg og gruer seg gjør man det bare vondere for seg selv.

Men, jeg vet jo egentlig ikke hva jeg snakker om. :o)

he he, bare vent til du nærmer deg slutten på svangerskapet ;o), jeg gledet meg også veldig i begynnelsen av svangerskapet, på slutten var jo magen blitt rimelig stor, da fikk jeg en annen tanke, ..... "det svære der skulle UT" .... :o).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gledet meg like mye til alle mine tre fødsler jeg :-)

Det å føde er noe fantastisk flott (for de fleste av oss tror jeg...) som ikke kan sammenlignes med noe som helst annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=jeg har overlevd :o)' timestamp='1139602240' post='2975609]

he he, bare vent til du nærmer deg slutten på svangerskapet ;o), jeg gledet meg også veldig i begynnelsen av svangerskapet, på slutten var jo magen blitt rimelig stor, da fikk jeg en annen tanke, ..... "det svære der skulle UT" .... :o).

På slutten har jeg vært så "klar" at jeg har gledet meg mer enn noensinne!

Lillesøsteren min nekta imidlertid å føde når vannet gikk. Hun satte seg rett ned i en stol på sykehuset og stortuta. Ikke f... om hun skulle føde, nei!!! Ungen fikk værsågod å bli der inne for alltid *hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gledet meg stort til begge fødslene.

Jordmor spurte meg på en kontroll med førstemann, om jeg gruet meg veldig til fødselen. "Nei, jeg gleder meg, jeg!" svarte jeg.

Jordmora sååååå lenge på meg. "Du vet det gjør vondt, ja?!" spurte hun.

Ja, jeg visste det. Men jeg hadde utrolig raske fødsler også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn hadde jeg det og! "har ikke vett til å grue meg jeg" sa jeg.

Nå har jeg fått litt mer vett, men tror ikke jeg kommer til å grue meg for neste fødsel av den grunn. Det var en helt fantastisk opplevelse, kan ikke sammenlignes med noe annet. At det gjorde vondt var bare en liten del av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var lik som deg første gang jeg var gravid, og til tross litt komplikasjoner gikk fødselen veldig fint! Gleder meg like mye denne gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart i uke 27 og har det på akkurat samme måte som deg. Vet ikke hva jeg går til så hvorfor grue seg for det ukjente?

Mine venninner som har født barn synes ikke det var så vondt som mange skal ha det til, så jeg støtter meg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest er i prøvefasen

Sånn hadde jeg det og! "har ikke vett til å grue meg jeg" sa jeg.

Nå har jeg fått litt mer vett, men tror ikke jeg kommer til å grue meg for neste fødsel av den grunn. Det var en helt fantastisk opplevelse, kan ikke sammenlignes med noe annet. At det gjorde vondt var bare en liten del av det.

ja det er en fantastisk opplevelse, man glemmer alt annet og begynner å tenke på hvor fantastisk det vil bli å føde nr to.

når har du termin?

jeg prøver og prøver, men får det ikke helt til enda :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart i uke 27 og har det på akkurat samme måte som deg. Vet ikke hva jeg går til så hvorfor grue seg for det ukjente?

Mine venninner som har født barn synes ikke det var så vondt som mange skal ha det til, så jeg støtter meg til det.

Hehe....men_DET_gjør vondt, faktisk jævlig vondt:-)

Men smertene er forbundet med noe positivt - så de blir ganske underordnet i det hele.

Men å gå til en fødsel med den forestillingen at det "sikkert ikke gjør så vondt" - nei, da er jeg redd du kjapt får deg "en på trynet"...:-)

Lykke til, det er en fantastisk opplevelse, både det å føde og det og bli foreldre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gledet meg også, mest fordi jeg ville ha ungen UT! Men smertene er faktisk ikke så ille, jeg har hatt verre smerter enn fødselen. Det verste var faktisk da jeg fikk krampe i beinet mens jeg skulle presse han ut. Det var vondere enn noe annet ;) Men mangelen på søvn var grusom for meg, siden jeg hadde laaaaaaaaaaang åpningstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er klart det er fint at du ikke går og gruer deg. Hva skulle det tjene til? Dessuten har du sikkert rett i at det kommer til å gå bra :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen Lurulf

På slutten har jeg vært så "klar" at jeg har gledet meg mer enn noensinne!

Lillesøsteren min nekta imidlertid å føde når vannet gikk. Hun satte seg rett ned i en stol på sykehuset og stortuta. Ikke f... om hun skulle føde, nei!!! Ungen fikk værsågod å bli der inne for alltid *hehe*

*LOL*

Sånn var det med svigermor også!

Hun satt også med kraftige rier og nektet å føde! Men barna hennea kom ut, de også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er en fantastisk opplevelse, man glemmer alt annet og begynner å tenke på hvor fantastisk det vil bli å føde nr to.

når har du termin?

jeg prøver og prøver, men får det ikke helt til enda :(

Nei, jeg er ikke gravid nå, jeg bare lusker rundt her uten grunn. ;)

Fødte for ca 1 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*LOL*

Sånn var det med svigermor også!

Hun satt også med kraftige rier og nektet å føde! Men barna hennea kom ut, de også :-)

*hehe*

Man blir med andre ord litt snål av å føde ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...