Gå til innhold

Gleder meg til fødsel - er jeg gal?


Gjest Thekla84

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen Lurulf

*hehe*

Man blir med andre ord litt snål av å føde ;-)

Eller så var man snål fra før av også?

Nei unnskyld, svigermor, det var ikke pent av meg!

*Dasker meg på lanken*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har for vane å grue meg til mye, men har bare gledet meg til mine tre fødsler. Følelsen av å beherske smerten, styrken og kraften man har i seg selv, det fantasiske ved å sette et nytt barn til verden, gjør at fødslene har vært utrolige, tross smerten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trultemor25

Tulla mi ble født for litt over et halvt år siden, og jeg gleda meg også til fødselen. Jeg visste jo det kom til å gjøre vondt, veldig vondt sikkert, men jeg ante jo ingenting om hvordan og noenting i det hele tatt. Jeg gledet meg jo ikke til smertene, men til opplevelsen, har alltid drømt om å føde egentlig.. litt sprøtt kanskje, men det er jo en unik opplevelse å få med seg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe....men_DET_gjør vondt, faktisk jævlig vondt:-)

Men smertene er forbundet med noe positivt - så de blir ganske underordnet i det hele.

Men å gå til en fødsel med den forestillingen at det "sikkert ikke gjør så vondt" - nei, da er jeg redd du kjapt får deg "en på trynet"...:-)

Lykke til, det er en fantastisk opplevelse, både det å føde og det og bli foreldre!

Jeg gruer meg ikke likevel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kalendria

Jeg gledet meg også, mest fordi jeg ville ha ungen UT! Men smertene er faktisk ikke så ille, jeg har hatt verre smerter enn fødselen. Det verste var faktisk da jeg fikk krampe i beinet mens jeg skulle presse han ut. Det var vondere enn noe annet ;) Men mangelen på søvn var grusom for meg, siden jeg hadde laaaaaaaaaaang åpningstid.

Det går ikke an å si "smertene er ikke så ille". Det er den smerten som er rangert "høyest" omtrent, og den oppleves i alle fall veldig forskjellig.

Du syntes ikke det var ille, jeg syntes det var grusomt. Og verre enn krampe i leggen, for eksempel.

Jeg synes ellers det er bra å glede seg til fødsel og å tenke at det går bra. Men synes det er viktig å ikke ha "bestemt" seg for hvordan det skal bli, hvilken smertelindring man vil ha osv på forhånd. Bedre å møte begivenheten med et åpent og positivt sinn.

Jeg synes fødselene mine har vært det absolutt mest fantastiske og det absolutt vondeste jeg har opplevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an å si "smertene er ikke så ille". Det er den smerten som er rangert "høyest" omtrent, og den oppleves i alle fall veldig forskjellig.

Du syntes ikke det var ille, jeg syntes det var grusomt. Og verre enn krampe i leggen, for eksempel.

Jeg synes ellers det er bra å glede seg til fødsel og å tenke at det går bra. Men synes det er viktig å ikke ha "bestemt" seg for hvordan det skal bli, hvilken smertelindring man vil ha osv på forhånd. Bedre å møte begivenheten med et åpent og positivt sinn.

Jeg synes fødselene mine har vært det absolutt mest fantastiske og det absolutt vondeste jeg har opplevd.

Nå sa jeg hvordan jeg opplevde det.

Ellers så er jeg enig i at det beste er om man tar det som det kommer, angående smertelindring osv. Hvis man har for mange forestillinger om hvordan fødselen skal bli, så kan det være vanskelig å henge med i svingene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Gledet meg helt enormt! Og husker jeg fulgte med klokka da fødselen begynte. Jeg følte med alle de tingene jeg hadde lest om.

Fødselen var rask. Fødsel nr 2 gledet jeg meg ikke til... for jeg visste hva jeg gikk til. Men fødsel nr 2 var NYDELIG.

Husker ikke om jeg gledde meg til fødsel 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fanastisk følelse å føde! Og en smerte du aldri harkjent maken til... men det takler du helt fint! Kroppen jobber så utrolig bra på egenhånd.. bare gled deg du! jeg fødte i juli og gleder meg allerede til neste gang, hvis det blir noen nestegang.. jada, vondt var det, men flott allikevel! Hadde heller ikke fødselsangst.. hadde ikke så mye meninger eller følelser om fødselen før fødselen, men en ting var sikkert: ungen skulle ut! ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Akkurat slik var jeg også, gledet meg til fødselen. Gledet meg til å føle hvordan kroppen tar affære, for å si det sånn.

Det er både fordeler og ulemper med å glede seg - man slipper å grue seg unødig for noe som nødvendigvis må skje, men samtidig så risikerer man kanskje å falle hardt dersom det blir en vanskelig fødsel.

Utenom det ser jeg ingen grunn til at du ikke skal glede deg - en fødsel er forskjellig fra kvinne til kvinne og fra gang til gang. Du må bare gjøre deg din egen erfaring, rett og slett.. Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Synes ikke du er gal, jeg. Jeg har selv gledet meg veldig til fødselen alle tre gangene. Har hatt tre forskjellige, men veldig OK fødsler, heldigvis - så jeg ble ikke skuffet.

Det _er_ vondt, men det er en smerte du kan takle fordi du vet at det er en slutt på den - og da er belønningen kjempeflott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...