Gå til innhold

Klarsynt, bevis det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utfør en handling som ikke kan forklares av moderne vitenskap og ikke er en illusjon.

Bevis det.

Caplex:

illusjon (av lat. illudere, narre, føre bak lyset), innbilning, sansebedrag, jf. illudere. — illusorisk, innbilt, som bygger på illusjoner. — illusjonist, tryllekunstner; men også drømmer, fantast (dvs. en som lever i illusjonenes verden).

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

23

• Prozak

3

• ShitDiddelyDo

3

• bugge -jenta

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

I alle dager, kan du ikke bare respektere at folk har ulike oppfatninger om dette?

Ingen kan bevise Gud men mange tror da på han likevel.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

jeg tror det er mer mellom himmel og jord. Når vi ikke forstår døden, tror jeg det også finnes masse annet vi ikke forstår.

Skrevet

jeg mente bevis at ingen har klart å utføre en handling som bla bla bla...

vet hva en illusjon er.

som du kanskje vet er det så og si umulig å bevise at noe _ikke_ eksisterer.

Skrevet

Hvor mye av hjernen bruker mennesket? Er det kanskje mulig at noens hjerne fungerer annerledes enn den "normale" hjernen?

Enkelte ting kan ikke bevises, bare oppleves.

Kanskje er dette en sak som om mange år blir å godta på samme måten som de som måtte forstå sms.verden nå. Vi er under utvikling får vi jo håpe. Hvorfor er noen genier og andre ikke f.eks? Jeg synes vi bør være åpne for mere enn det som allerede står i dokumenter, vi videreutvikler oss å lærer stadig noe nytt, som skal "bevises" .Eller stopper verdensutviklingen her?

Skrevet

Hvor mye av hjernen bruker mennesket? Er det kanskje mulig at noens hjerne fungerer annerledes enn den "normale" hjernen?

Enkelte ting kan ikke bevises, bare oppleves.

Kanskje er dette en sak som om mange år blir å godta på samme måten som de som måtte forstå sms.verden nå. Vi er under utvikling får vi jo håpe. Hvorfor er noen genier og andre ikke f.eks? Jeg synes vi bør være åpne for mere enn det som allerede står i dokumenter, vi videreutvikler oss å lærer stadig noe nytt, som skal "bevises" .Eller stopper verdensutviklingen her?

Det gjenstår å bevise og dokumentere.

Annonse

Skrevet

Det gjenstår å bevise og dokumentere.

ikke sant, vi må ikke avskrive noe vi ikke kan nok om enda, bevisene kommer!!

Skrevet

jeg mente bevis at ingen har klart å utføre en handling som bla bla bla...

vet hva en illusjon er.

som du kanskje vet er det så og si umulig å bevise at noe _ikke_ eksisterer.

Hvis du sier at du har cand mag, så påligger det deg å bevise det, ikke andre å motbevise det.

Skrevet

ikke sant, vi må ikke avskrive noe vi ikke kan nok om enda, bevisene kommer!!

Jeg venter i spenning, men tror det ikke før jeg ser det.

Han jeg kjøpte bilen av trodde ikke at penga var på konto før banken bekrefta det.

Skrevet

jeg tror det er mer mellom himmel og jord. Når vi ikke forstår døden, tror jeg det også finnes masse annet vi ikke forstår.

Å ikke forstå, behøver ikke automatisk bety at vi trenger dikte opp forklaringer?

Skrevet

I alle dager, kan du ikke bare respektere at folk har ulike oppfatninger om dette?

Ingen kan bevise Gud men mange tror da på han likevel.

At de tror er OK, men å prakke på andre den samme troen?

Skrevet

Hvis du sier at du har cand mag, så påligger det deg å bevise det, ikke andre å motbevise det.

Nå er du inne på plassering av bevisbyrden. Det var du som kom med et utsagn om at ingen noengang har utført en handling som ikke kan forklares eller er en illusjon. Det påligger derfor deg å bevise at så aldri har skjedd.

Dét var mitt poeng.

(er ikke cand.mag. for de har sluttet med den graden på universitetet. gidder ikke bevise at jeg ikke er det, selv om det hadde vært ganske enkelt)

Skrevet

Jeg venter i spenning, men tror det ikke før jeg ser det.

Han jeg kjøpte bilen av trodde ikke at penga var på konto før banken bekrefta det.

:) Du og dine bevis hehe. Kan du være sikker på og bevise at morgendagen kommer? Men planer har du sikkert, eller lever du fra minutt til minutt? *kniiis*

Annonse

Skrevet

:) Du og dine bevis hehe. Kan du være sikker på og bevise at morgendagen kommer? Men planer har du sikkert, eller lever du fra minutt til minutt? *kniiis*

Morgendagen er en kalkulert risiko. Den minker for hver dag jeg blir eldre. Hvis jeg var 95 år gammel, ville jeg ikke kjøpt splitter ny bil.

Skrevet

Morgendagen er en kalkulert risiko. Den minker for hver dag jeg blir eldre. Hvis jeg var 95 år gammel, ville jeg ikke kjøpt splitter ny bil.

det var da enda godt at du ikke må ha bevis for det også. Ha en god natt, og fin dag i morgen :)

Skrevet

Nå er du inne på plassering av bevisbyrden. Det var du som kom med et utsagn om at ingen noengang har utført en handling som ikke kan forklares eller er en illusjon. Det påligger derfor deg å bevise at så aldri har skjedd.

Dét var mitt poeng.

(er ikke cand.mag. for de har sluttet med den graden på universitetet. gidder ikke bevise at jeg ikke er det, selv om det hadde vært ganske enkelt)

Bevisbyrden påligger alltid den som påstår noe. Jeg påstår at ingen har noen gang utført noe som vitenskapen ikke kan forklare og samtidig ikke er en illusjon.

Da påligger det en motstander å bevise at en handling de utfører ikke kan forklares utfra moderne vitenskap og ikke er en illusjon.

Dvs at da må den være en paranormal handling eller situasjon?

Kan du nevne en paranormal handling eller gjenstand som er kjent fra moderne tid?

Skrevet

det var da enda godt at du ikke må ha bevis for det også. Ha en god natt, og fin dag i morgen :)

Jeg har kjøpt splitter ny bil, så jeg må da kalkulere risika på en eller annen måte?

Skrevet

I sted var det OL-åpning. I det de på slutten kom inn med det olympiske flagget sier jeg til min mann "Isabelle Allende. Jeg fikk bare en hunch". På det tidspunktet kunne vi ikke se noen av dem som bar. Så kommer de inn og forsyne meg går hun der og bærer. Jeg påberoper meg ikke synskhet. Ikke i det hele tatt. Men til og med mannen min syntes det var litt merkelig. Siden han så at ingen av flaggbærerne på det tidspunkt var synlige.

Men jeg ble litt forskrekket selv. Og har opplevd liknende ting. Jeg har ikke noe behov for å bevise noe som helst, for jeg undrer meg selv over en del ting som jeg har opplevd. Noe av det kalles intuisjon, noe flaks, noe forutsigbarhet, noe tilfeldigheter, men av og til er det vanskeligere å forklare.

Skrevet

tror ikke det er mulig å bevise noe som helst med hensyn til "klarsynhet".

men har flere ganger opplevd at det virkelig eksisterer noe dypere, du kan ta det som tilfeldig eller merkelig, men noe er det uansett!

det er min mening, selv om jeg er ganske nær "moder jord" ellers;-)

Skrevet

Bevisbyrden påligger alltid den som påstår noe. Jeg påstår at ingen har noen gang utført noe som vitenskapen ikke kan forklare og samtidig ikke er en illusjon.

Da påligger det en motstander å bevise at en handling de utfører ikke kan forklares utfra moderne vitenskap og ikke er en illusjon.

Dvs at da må den være en paranormal handling eller situasjon?

Kan du nevne en paranormal handling eller gjenstand som er kjent fra moderne tid?

For ordens skyld; jeg er ingen tilhenger av troen på det paranormale.

Jeg bare påpeker umuligheten i diskusjonen. Man kan ikke bevise at det ikke finnes "noe mer" enn det vi med dagens teknologi kan avdekke.

Er du uenig i det så er du jammen god!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...