Gå til innhold

Klarsynt, bevis det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sanndrømt og det er faktisk sant. Det skjer ikke så ofte men det skjer.

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

23

• Prozak

3

• ShitDiddelyDo

3

• bugge -jenta

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

I sted var det OL-åpning. I det de på slutten kom inn med det olympiske flagget sier jeg til min mann "Isabelle Allende. Jeg fikk bare en hunch". På det tidspunktet kunne vi ikke se noen av dem som bar. Så kommer de inn og forsyne meg går hun der og bærer. Jeg påberoper meg ikke synskhet. Ikke i det hele tatt. Men til og med mannen min syntes det var litt merkelig. Siden han så at ingen av flaggbærerne på det tidspunkt var synlige.

Men jeg ble litt forskrekket selv. Og har opplevd liknende ting. Jeg har ikke noe behov for å bevise noe som helst, for jeg undrer meg selv over en del ting som jeg har opplevd. Noe av det kalles intuisjon, noe flaks, noe forutsigbarhet, noe tilfeldigheter, men av og til er det vanskeligere å forklare.

Jeg satt selv og så på trekningen i Joker, og plutselig sa jeg: "over 5-tallet er joker'n" og det var den! Hvorfor jeg plutselig sa det, vet jeg ikke. Men noe overnaturlig er det ikke. Etter det har jeg prøvd flere genger å tippe hvor den er og når den blir valgt, men lykkes så få ganger at det nesten er overnaturlig uflaks :-)

Skrevet

tror ikke det er mulig å bevise noe som helst med hensyn til "klarsynhet".

men har flere ganger opplevd at det virkelig eksisterer noe dypere, du kan ta det som tilfeldig eller merkelig, men noe er det uansett!

det er min mening, selv om jeg er ganske nær "moder jord" ellers;-)

Det har skjedd så ekstremt mye uvanlig med min nye bil at jeg snart tilkaller djevelutdriver. Ikke med selve bilen, men i og rundt den.

Skrevet

For ordens skyld; jeg er ingen tilhenger av troen på det paranormale.

Jeg bare påpeker umuligheten i diskusjonen. Man kan ikke bevise at det ikke finnes "noe mer" enn det vi med dagens teknologi kan avdekke.

Er du uenig i det så er du jammen god!

Vi skal ikke bevise at noe -ikke finnes-, men at det finnes noe.

Slik fungerer rettssystemet også; du trenger ikke bevise at du er uskyldig. (bortsett fra en rasismeparagraf).

Synske og personer som spår, benytter seg av velkjente dokumenterte teknikker, omtalt i bøker og undersøkelser gjennom 100 år. Hendelser utenom dette har ikke latt seg gjenta i kontrollerte forsøk noen sinne.

Skrevet

'Bevis' og 'å bevise noe' er et vanskelig emne og noe man innenfor filosofi og vitenskapsteori har diskutert i omtrent 2500 år.

Men her tar visst alle begrepene for gitt uten å forklare hva de legges i dem. Gad vite _hva_ skribentene legger i 'bevis' og 'å bevise noe'...

Skrevet

Det er tydeligvis ikke så enkelt å bevise paranormale evner. Enda er det ingen som har klart å vinne James Randis million. http://www.randi.org/research/index.html

"Det er forskjell på et åpent sinn og hull i hodet"

Derfor spurte jeg om noen ville ha 1 mill US$, det ser ikke ut som klarsynte eller andre med paranormale evner trenger penger.

Der kommer logikken: siden ingen med paranoemale evner har prøvd seg på å utføre sine undere under kontrolerte forhold, så trenger de ikke penger. De eneste som har prøvd seg er en skokk svindlere, mindre begava, barn, tullebukker, surrete og lettlurte vitenskapsmenn. På over 20 år har ikke en eneste en klart å gjenta noe overnaturlig. Over 2000 personer har prøvd, også i Norge. Mange blir forferdlig lei seg, for noen tror faktisk de har overnaturlige evner, evnene fordamper på mystisk vis under illusjonistenes kritiske blikk.

Skrevet

'Bevis' og 'å bevise noe' er et vanskelig emne og noe man innenfor filosofi og vitenskapsteori har diskutert i omtrent 2500 år.

Men her tar visst alle begrepene for gitt uten å forklare hva de legges i dem. Gad vite _hva_ skribentene legger i 'bevis' og 'å bevise noe'...

Betingelsene for å tjene 1 mill US$ er enkle, vi kan kalle dem for definerte krav til bevis?

Randy Corp har lang erfaring, og jeg tror bestemt at de har laget klare og rettferdige regler. De fleste som har prøvd seg har også på forhånd godkjent reglene og testene.

Hvis du skal legge hvem som helst sine krav til grunn, så blir det for enkelt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Betingelsene for å tjene 1 mill US$ er enkle, vi kan kalle dem for definerte krav til bevis?

Randy Corp har lang erfaring, og jeg tror bestemt at de har laget klare og rettferdige regler. De fleste som har prøvd seg har også på forhånd godkjent reglene og testene.

Hvis du skal legge hvem som helst sine krav til grunn, så blir det for enkelt.

Hehe, tidlig på flaska i dag?

Skrevet

Hehe, tidlig på flaska i dag?

Veldig så opptatt du er av flasker så tidlig på dagen?

:-)

Jeg kødder like godt i edru tilstand.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Veldig så opptatt du er av flasker så tidlig på dagen?

Jeg kødder like godt i edru tilstand.

Du får ringe Bill Murray og Dan Aykroyd.

Kanskje de kan dra fram sin gamle ghostbusters-bil og hente noen spøkelser til deg. For å bevise at de eksisterer.

Skrevet

Du får ringe Bill Murray og Dan Aykroyd.

Kanskje de kan dra fram sin gamle ghostbusters-bil og hente noen spøkelser til deg. For å bevise at de eksisterer.

Jeg har en bil med et ondskapsfullt spøkelse i. Jeg tør snart ikke kjøre. Kanskje det er gjenferdet til en mekaniker som ikke fikk penga sine?

Skrevet

Logisk?:

Illusjonister kan fremvise så imponerende og uhyre profesjonelle bragder i sitt fag at jeg får bakoversveis og skjønner ingenting av hvordan det blir gjort. Men ingen tror et sekund at illusjonistens triks er overnaturlig, og de blir aldri utgitt for å være det.

Litt senere kommer noen i et TV-program og gjør triks som ikke kommer i nærheten en gang. Men den dumme tanta med amatørtriksene blir tiltrodd synske evner, enda det er så lett for dem å jukse at det nesten er latterlig. Hvorfor blir den dumme tanta og de ellers så spekulative TV-folka trodd? Når de er så snublende nær muligheter til juks, og så blir det ikke benyttet? Mye av det er så opplagt bisniss og reklame for steder at det skjærer i øya.

Det henger jo ikke på greip?

Fins det virkelig så mange lettlurte?

Skrevet

Bevis og bevis. Jeg har hatt klarsynte opplevelser, men jeg kan ikke bruke dem på kommando, derfor kan jeg ikke bevise noe. Eksempel: Hvis jeg blir spurt om hvem som vinner skiskyting i Torino idag, vil jeg bare kunne gjette sannsynligvis. Bjørndalen er jo en het kandidat å gjette på. Men hvis jeg plutselig sånn helt uten videre hadde fått inn en visshet om at Bjørndalen vinner, en følelse som kjennes i hele kroppen, da hadde jeg vært sikker på at han vinner. Intuisjon eller klarsynthet er noe man tar inn fra det ytre, fra noe utenfor tid og rom. Man går ut av vår tid, og inn i en ikketid på en måte. Gjetning er noe som lages i hjernen.

Det ligger allerede et svar på hvem som vinner idag et eller annet sted, eller egentlig i et ikkested hvis man kan si det. Noen klarer å oppfatte det. Hva det er, er det ingen som har noen vitenskapelig forklaring på enda.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Bevis og bevis. Jeg har hatt klarsynte opplevelser, men jeg kan ikke bruke dem på kommando, derfor kan jeg ikke bevise noe. Eksempel: Hvis jeg blir spurt om hvem som vinner skiskyting i Torino idag, vil jeg bare kunne gjette sannsynligvis. Bjørndalen er jo en het kandidat å gjette på. Men hvis jeg plutselig sånn helt uten videre hadde fått inn en visshet om at Bjørndalen vinner, en følelse som kjennes i hele kroppen, da hadde jeg vært sikker på at han vinner. Intuisjon eller klarsynthet er noe man tar inn fra det ytre, fra noe utenfor tid og rom. Man går ut av vår tid, og inn i en ikketid på en måte. Gjetning er noe som lages i hjernen.

Det ligger allerede et svar på hvem som vinner idag et eller annet sted, eller egentlig i et ikkested hvis man kan si det. Noen klarer å oppfatte det. Hva det er, er det ingen som har noen vitenskapelig forklaring på enda.

Hvis du får inn en sånn visshet om hvem som vinner, altså utover det logiske i forhold til form, osv, så si fra like før de ulike øvelsene starter.

Kanskje jeg kan tjene noen kroner. :)

Skrevet

Je skal lære deg et triks du kan bruke, som er veldig skummelt, og enkelt.

Lag to store isoporbiter formet som en

O og en X

Finn den personen som har mørkest øyne og plasser vedkommende foran deg med ansiktet mot deg, på en halv meters hold.

Be en person å stå bak din rygg og holde opp en, begge eller ingen av isoporbitene i tilfeldig rekkefølge flere ganger.

Du kan ikke vite hvilke som holdes opp bak din rygg, men du kan se speilbildet av dem i øynene på personen som står foran deg.

Du kan da skape en illusjon om at du kan lese tankene til den som står foran deg, og som ser bitene som holdes opp.

Så enkelt er det å lure folk!

Det er ikke rart at mange begynner å lure, særlig hvis du ikke er kjent for å lure folk.

Ingen stoler forøvrig særlig mye på meg, ikke barn en gang. Jeg er kjent som en skøyer, og alle ville straks begynne å lete etter lureri. Noe de kanskej ikke ville gjøre om det er en "pålitelig" person.

Skrevet

Jeg satt selv og så på trekningen i Joker, og plutselig sa jeg: "over 5-tallet er joker'n" og det var den! Hvorfor jeg plutselig sa det, vet jeg ikke. Men noe overnaturlig er det ikke. Etter det har jeg prøvd flere genger å tippe hvor den er og når den blir valgt, men lykkes så få ganger at det nesten er overnaturlig uflaks :-)

Jeg er ikke så glad i ordet overnaturlig. Opp igjennom tidene har folk definert hva som er naturlig, unormalt, overnaturlig på så mange vis.

Men synes du ikke mitt rare sammentreff topper ditt:o) ?

Jeg har ikke lest bøker av henne i det siste, bare to for ørten år siden. Prøvde å tenke igjennom om hun har vært i min bevissthet på noe slag de siste dagene men kommer ikke på noe. Jeg synes ikke det er overnaturlig, men at det er naturlig med små og store fenomener vi ikke alltid helt kan forklare.

Ellers er jeg veldig skeptisk til den enorme mengden av klarsynte og healere og jeg vet ikke hva som popper frem, men innimellom er der noen som har noe vi ikke kan forklare, tror jeg. Kanskje om noen ørten år forstår vi mer av noe av det.

Skrevet

Jeg er ikke så glad i ordet overnaturlig. Opp igjennom tidene har folk definert hva som er naturlig, unormalt, overnaturlig på så mange vis.

Men synes du ikke mitt rare sammentreff topper ditt:o) ?

Jeg har ikke lest bøker av henne i det siste, bare to for ørten år siden. Prøvde å tenke igjennom om hun har vært i min bevissthet på noe slag de siste dagene men kommer ikke på noe. Jeg synes ikke det er overnaturlig, men at det er naturlig med små og store fenomener vi ikke alltid helt kan forklare.

Ellers er jeg veldig skeptisk til den enorme mengden av klarsynte og healere og jeg vet ikke hva som popper frem, men innimellom er der noen som har noe vi ikke kan forklare, tror jeg. Kanskje om noen ørten år forstår vi mer av noe av det.

Det er en bra historie :-)

Jeg er også veldig skeptisk og mistenksom mot folks om påstår noe som har konsekvenser og ikke kan bevises.

At vi kan ha gøy med slike opplevelser er jeg helt med på. Men da må det anses som gøy, og ikke noe mer.

Bikkja vår kunne lukte at vi stekte vafler helt ute på gården. Han begynte å bjeffe og kreve sin del kort etter jernet ble skrudd på inne. Det testet vi mange ganger, og noen syns det var skummelt. Men han kunne bare lukte det når vinden var gunstig, og det var den som regel. Vi fikk mang en god latter, men jeg ble litt betenkt når noen ville legge noe overnaturlig i det.

Skrevet

Utføre en handling som ikke kan forklares, og så _bevise_...hva? I det øyeblikket du gjør det, så "beviser" du jo at handlingen ikke kan forklares eller motbevises :-)

"..............................................."

Skrevet

Hvor mye av hjernen bruker mennesket? Er det kanskje mulig at noens hjerne fungerer annerledes enn den "normale" hjernen?

Enkelte ting kan ikke bevises, bare oppleves.

Kanskje er dette en sak som om mange år blir å godta på samme måten som de som måtte forstå sms.verden nå. Vi er under utvikling får vi jo håpe. Hvorfor er noen genier og andre ikke f.eks? Jeg synes vi bør være åpne for mere enn det som allerede står i dokumenter, vi videreutvikler oss å lærer stadig noe nytt, som skal "bevises" .Eller stopper verdensutviklingen her?

"Enkelte ting kan ikke bevises, bare oppleves."

Jeg ville heller sagt: Kan ikke bevises med den vitenskapen vi har.

Ingen ville kunnet bevise elektrisk strøm eller magnetisme for tusen år siden, heller. Men det er vel ingen som benekter eksistensen av dette i dag?

"..........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...